خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 17 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آموزش مأموریت‌محور مسیر درست آموزش را ایجاد می‌کند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1404 - 09:13
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مهارت آموزی، پلی به سوی اشتغال پایدار برای دانش آموزان فنی وحرفه ای است تا با تحول مأموریت محور در آموزش، راهی برای تربیت نسل خلاق و توانمند ایجاد کنیم.
آموزش،استان،مسير،اصغري،مهارتي،قزوين،پرورش،كارآفريني،روحيه،رويكرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی با مدیرعامل شرکت صنعتی در استان با تأکید بر نقش کلیدی آموزش‌های مهارتی در آینده شغلی دانش‌آموزان، اظهار کرد: خوشبختانه استان قزوین از جایگاه برتری در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش برخوردار است و این نویدبخش آینده‌ای روشن در مسیر اشتغال‌آفرینی است.
وی با تأکید بر اثربخشی آموزش‌های کاربردی، افزود: اگر فارغ‌التحصیلان ما به مهارت‌های عملی و روحیه کارآفرینی مجهز شوند، می‌توانند منشأ تحول در اقتصاد و صنعت کشور باشند.
اصغری با اشاره به بازدید الهام‌بخش دانش‌آموزان از مجموعه‌های صنعتی بیان کرد: گاهی یک تجربه عملی یا جمله‌ای اثرگذار از یک استادکار، می‌تواند انگیزه‌ای عمیق و ماندگار در ذهن دانش‌آموز ایجاد کند.
این ارتباط مستقیم با محیط کار، جوهره واقعی آموزش مهارتی است.
وی رویکرد «ماموریت‌محور» را به‌عنوان مسیر جدید نظام آموزشی مطرح کرد و افزود: آموزش مأموریت‌محور مسیر درست آموزش را ایجاد می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، با اشاره به مأموریت اصلی هنرستان‌ها، اظهار داشت: صدور دیپلم پایان راه نیست؛ بلکه آغازی است برای ورود به عرصه‌های تولید، فناوری و کارآفرینی.
وی تعامل پویا میان هنرستان‌ها و صنعت را حیاتی دانست و افزود: حضور هنرجویان در فضای واقعی کار، نه تنها مهارت‌های فنی آنان را ارتقا می‌دهد، بلکه به تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری، نظم و کار تیمی در میان نسل جدید منجر خواهد شد.
اصغری در پایان، با قدردانی از همراهی ارزشمند صنعتگران، از آمادگی کامل آموزش و پرورش استان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی، خیرین و فرصت‌های توسعه‌ای در راستای تحقق اهداف سند تحول مهارتی خبر داد و افزود: این رویکرد جامع، مسیر رشد پایدار و عدالت آموزشی را هموار خواهد کرد.
انتهای پیام/