رسانهها افسران جبهه امیدآفرینی و آگاهیبخشی هستند - تسنیم
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: رسانه ها افسران جبهه امیدآفرینی و آگاهی بخشی هستند و یکی از وظایف کلیدی اصحاب رسانه، تبیین خدمات نظام و مقابله با سیاه نمایی هاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجتالاسلام برهان باقری، ظهر امروز در همایش تخصصی مدیران روابط عمومی خراسان رضوی با عنوان مدار امید با بیان اینکه میدان اصلی نبرد امروز در عرصه رسانه و افکار عمومی است، اظهارداشت: دشمن در جنگ سخت ناتوان شده و تمام توان خود را در میدان شناختی و عملیات روانی برای سلب اعتماد مردم بهکار گرفته است.
وی رسانهها را افسران جبهه امیدآفرینی و آگاهیبخشی دانست و افزود: یکی از وظایف کلیدی اصحاب رسانه، تبیین خدمات نظام و مقابله با سیاهنماییهاست.
مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در سپاه امام رضا(ع) با اشاره به سالگرد شهادت آیتالله رئیسی، رئیسجمهور فقید کشور، تأکید کرد: شهید رئیسی در مدت کوتاه ریاستجمهوری خود، با احیای هزاران واحد تولیدی، گامهای مؤثری برای جبران کاستیهای گذشته برداشت و امروز رسالت رسانهها، بازتاب مظلومیت و خدمات اوست.
محمد حسینزاده، جانشین کمیته فرهنگی کنگره 18 هزار شهید خراسان رضوی، نیز با تأکید بر اهمیت انتقال پیام شهدا به نسل جدید، گفت: اگر نتوانیم این پیام را به نوجوانان و جوانان امروز منتقل کنیم، تلاشها بیثمر خواهد ماند.
وی روابط عمومیها را حلقه اتصال بین مردم و ارزشهای شهدا دانست و از آنان خواست با مخاطبشناسی دقیق و محتوای متناسب، پیام شهدا را به گوش جامعه برسانند.
حسین زاده، با تأکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودهاند فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.
ایشان کسانی را که در مسیر بزرگداشت شهدا تلاش میکنند، مجاهد فی سبیلالله میدانند.
جانشین کمیته فرهنگی کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی با اشاره به نقش روشنگری حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا، افزود: اگر آن روشنگری نبود، عاشورا به نسلهای آینده منتقل نمیشد.
امروز نیز اگر ما پیام شهدا را منتقل نکنیم، کارمان ناتمام و بیاثر خواهد بود.
حسینزاده با اشاره به جمعیت 7 میلیونی استان خراسان رضوی، تصریح کرد: از دل همین جمعیت، 18 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.
ارتباط میان این جمعیت با آن شهدا از نظر هویتی و اعتقادی وظیفهای است که بر دوش ما قرار دارد.
وی ادامه داد: اگر پیام این کنگره به مردم نرسد، چه تلاش مالی، چه تلاش فردی و چه تلاش گروهی بیفایده خواهد بود.
روابط عمومیها باید بدانند چه پیامی را، چگونه، کِی و به چه کسی منتقل کنند.
جانشین کمیته فرهنگی کنگره 18 هزار شهید خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما باید مخاطبشناسی دقیق داشته باشیم.
پیام برای نوجوان، بزرگسال، کارگر، فرهنگی و هر قشر باید متناسب با سلیقه و رسانه مؤثر آن قشر طراحی و ارسال شود.
امروز هرکدام از ما میتوانیم فردوسی زمانه خود باشیم و برای قهرمانان حقیقی وطن حماسهسرایی کنیم.
حسین ضیایی، فعال رسانهای، نیز در این مراسم با گلایه از مظلومیت روابط عمومیها در ساختار اداری کشور گفت: روابط عمومیها، چشم، گوش و زبان دستگاههای اجرایی هستند اما همچنان جایگاه واقعی آنها درک نشده است.
وی افزود: حجم بالای فشار روانی و مسئولیتهای چندوجهی این حوزه، ایجاب میکند که توجه و حمایت بیشتری از روابط عمومیها صورت گیرد.
این رویداد با محورهایی چون تجلیل از خانواده شهدای ارتباطات، اهدای مدال خادمالشهدایی و امضای میثاقنامه شهدایی اصحاب رسانه باحضور خانواده شهید دفاع مقدس محمود کاوه، شهید مدافع حرم محمدجواد محمدی مفرد و شهید ارتباطات محسن خزایی همراه بود.
همچنین شرکتکنندگان در پویش روایت فتح شرکت کردند که بهترین جمله توسط مدیر روابط عمومی قطار شهری مشهد بیان شد:« روایت فتح ما، روایت عشق و ایستادگی است و این داستان، تا ظهور حقیقت، ادامه دارد».
انتهای پیام/282