خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نقش کلیدی رسانه در شکل‌دهی افکار عمومی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1404 - 15:54
جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه روابط عمومی باید به بازوی راهبردی مدیریت تبدیل شود، گفت: رسانه ها نقش کلیدی در شکل دهی افکار عمومی دارند.
رسانه،عمومي،روابط،كريميان،سردار،تحليل،اطلاعات،ايلام،سازماني، ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از ایلام سردار کریمیان، جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، در آیینی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی روابط عمومی، با حضور جمعی از شهروندخبرنگاران در مجتمع رفاهی لاله برگزار شد، اظهار داشت: نقش روابط عمومی به عنوان هنر هشتم نه‌تنها به‌عنوان یک شعار، بلکه به‌عنوان ابزاری مؤثر و تصمیم‌ساز در مسیر حرکت سازمان‌ها کلیدی است.
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین ع ایلام با اشاره به اهمیت روابط عمومی گفت: روابط عمومی تنها بازتاب‌دهنده اخبار روزمره نیست، بلکه کارکرد اصلی روابط عمومی تحلیل وضعیت موجود، شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و ارائه راهکار برای ارتقاء جایگاه سازمان است.
سردار کریمیان با بیان اینکه این نهاد باید بازوی مشورتی مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان باشد، خاطر نشان کرد: رسانه و روابط عمومی سازندگان افکار عمومی هستند.
وی با بیان اینکه افکار عمومی در جامعه امروز، یکی از قدرتمندترین نیروهاست؛ گفت: رسانه‌ها در شکل‌دهی، جهت‌دهی و حتی تغییر روندهای اجتماعی نقش اساسی دارند.
سردار کریمیان با تأکید بر مسئولیت حساس فعالان حوزه رسانه و روابط عمومی، افزود: اگر رسانه‌نگاران درست و دقیق روایت کنند و تحلیل شان صادقانه باشد نه‌تنها سازمان، بلکه فضای ذهنی و اجتماعی جامعه را نیز متحول خواهند کرد.
وی اطلاع‌رسانی تنها بخشی از وظایف روابط عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی باید نقاط قوت را معرفی و نقاط ضعف را به‌صورت سازنده نه برای فرد، بلکه در راستای اهداف سازمانی منتقل کند.
سردار کریمیان یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه و روابط عمومی را تزریق امید دانست و گفت: رسانه نباید تنها به بیان مشکلات بپردازد، بلکه باید راهکار ارائه دهد.
حتی در سخت‌ترین شرایط، معرفی درست اقدامات می‌تواند مسیر سازمان را روشن و پویایی آن را حفظ کند.
وی بر اهمیت روایت نخست از هر واقعه تأکید کرد و گفت: نحوه روایت یک خبر، زاویه دید مخاطب را شکل می‌دهد.
یک حادثه می‌تواند با دو نگاه متفاوت – «فوت ساده» یا «شهادت افتخارآمیز» – بازنمایی شود.
این هنر رسانه‌ای است که تصویر نهایی را می‌سازد.
سردار کریمیان وجود چارچوب نظری مشخص در رسانه را یک ضرورت دانست و افزود: رسانه‌ای که چارچوب فکری نداشته باشد، به‌راحتی دچار انحراف و اشتباه می‌شود.
اما رسانه چارچوب‌دار با اصول و معیارهای مشخص، راه را گم نمی‌کند.
وی تصریح کرد: تحلیل، عنصر اصلی کار رسانه است.
یک رسانه نباید صرفاً خبرنویس باشد؛ بلکه باید تحلیل‌گر، دانا و آگاه به دیدگاه‌های مختلف باشد تا بتواند عمق مسائل را درک و تبیین کند.
سردار کریمیان جایگاه رسانه را کلیدی و اثرگذار خواند و خطاب به خبرنگاران و فعالان این حوزه گفت: به قلم، نگاه و آگاهی خود ایمان داشته باشید.
مسیر تعالی رسانه‌ای و تقویت ارتباطات سازمانی نیازمند امید، چارچوب‌مندی و شناخت دقیق واقعیت‌هاست.
وی با تأکید بر ضرورت به‌روزرسانی مستمر اطلاعات، گفت: تحلیل بدون اطلاعات روزآمد ممکن نیست.
رسانه‌ها باید جریان‌ساز باشند، نه صرفاً اطلاع‌رسان.
اطلاعات باید کاربردی و آماده تحلیل در شرایط مختلف باشد.
سردار کریمیان با اشاره به رسالت رسانه‌ای در چارچوب انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رسانه نباید محافظه‌کار باشد.
حتی اگر برخی مطالب خوشایند مدیران نباشد، رسانه موظف است با حفظ خطوط قرمز سازمانی، آن‌ها را بیان کند.
ممکن است برای این شفاف‌سازی هزینه پرداخت شود، اما این بخشی از مسئولیت رسانه در تبیین حقایق است.
وی با بیان اینکه پیش‌داوری در رسانه جایز نیست، گفت: سواد رسانه‌ای ایجاب می‌کند که از میان حجم بالای اطلاعات، داده‌های صحیح استخراج، تحلیل و بدون پیش‌فرض به جامعه منتقل شود.
انتهای پیام/180/