ثبت 643 شکایت در سامانه 128 در قزوین
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تا روز گذشته، 643 تماس از طریق سامانه 128 به ثبت رسیده که از این میان 22 مورد وارد فرآیند پیگیری شده اند؛ امروز نیز 205 تماس دیگر توسط شهروندان برقرار شده که تنها یک مورد آن مزاحمت تلفنی بوده است.

شهرام احمدپور، امروز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اجرای «طرح فوریتهای اداری» در استان اظهار کرد: این طرح از سهشنبه هفته گذشته بهصورت رسمی کلید خورده و هدف اصلی آن ارتقای رضایتمندی مردم از نظام اداری و پاسخگویی سریعتر به شکایات است.
وی افزود: تا روز گذشته، 643 تماس از طریق سامانه 128 به ثبت رسیده که از این میان 22 مورد وارد فرآیند پیگیری شدهاند؛ امروز نیز 205 تماس دیگر توسط شهروندان برقرار شده که تنها یک مورد آن مزاحمت تلفنی بوده است.
احمدپور ادامه داد: از مجموع تماسهای امروز، 181 مورد ماهیت عمومی داشته و در قالب پرسشهایی خارج از موضوع یا درخواست اطلاعات کلی درباره نحوه پیگیری شکایات مطرح شدهاند؛ همچنین 23 مورد دارای محتوای مرتبط با موضوع طرح بودهاند که تماماً بررسی شده و تاکنون 14 مورد به نتیجه رسیده و رفع مشکل انجام شده است.
به گفته این مقام مسئول، 8 مورد دیگر از شکایات به دلیل تماس پس از ساعت اداری به روز آینده موکول شده و در دستور کار قرار دارد.
معاون استاندار قزوین در تشریح محورهای عمده شکایات مردمی خاطرنشان کرد: نبود اطلاعرسانی کافی به مردم درخصوص فرآیند دریافت خدمات، ارجاع کارها به روزهای آینده، عدم حضور مسئولان در محل خدمت، نبود شفافیت در روند ارائه خدمات، قطع اینترنت در محیطهای اداری و نحوه برخورد برخی کارکنان با اربابرجوع، از مهمترین محورهای گزارشهای دریافتی از مردم بوده است.
یادآور میشود طرح فوریتهای اداری در ادامه سیاستهای دولت سیزدهم برای تحول در نظام اداری کشور و ارتقای اعتماد عمومی به دستگاههای اجرایی طراحی و از ابتدای اردیبهشتماه به صورت آزمایشی در برخی استانها آغاز شد؛ این طرح با ایجاد سامانه پاسخگویی 128 به دنبال آن است تا شهروندان بتوانند بهصورت مستقیم، سریع و بدون واسطه تخلفات و ضعفهای اداری را گزارش کرده و نتیجه پیگیری را نیز دریافت کنند.
استان قزوین یکی از استانهایی است که اجرای رسمی این طرح را زودتر از سایر استانها آغاز کرده است.
انتهای پیام/