آغاز نهضت ملی مدرسهسازی در ایلام/ رفع محرومیت آموزشی - تسنیم
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نهضت ملی مدرسه سازی را گامی مؤثر در راستای رفع محرومیت های آموزشی، توسعه عدالت تربیتی و بهبود زیرساخت های مدارس مناطق مرزی و کم برخوردار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، «علی درویشی» روز سهشنبه در همایش نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم، اظهار داشت: این استان به تقویت زیرساختهای آموزشی و پرورشی نیاز دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام خواستار مشارکت گسترده مردم و خیران برای توسعه عدالت آموزشی شد، و گفت: نهضت ملی مدرسهسازی با استفاده از ظرفیتهای بومی و مردمی میتواند نقطه عطفی در ارتقای نظام آموزشی استان باشد
درویشی با بیان اینکه در استان 19 کلاس تکنفره و 44 کلاس دونفره وجود دارد، افزود: وجود این تعداد کلاسها با حضور اندک دانشآموزان نشاندهنده محرومیت مناطق مرزی است، اما این محدودیتها نباید بهانهای برای کاهش کیفیت آموزش شود.
وی در ادامه با بیان اینکه پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همین نقاط مرزی برافراشته شده است، گفت: تعلیم و تربیت دانشآموزان باکیفیت بالا، اولویت ما است.
درویشی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کمبود جدی تجهیزات آموزشی مانند میز، نیمکت و حتی زیرساختهای اولیه مانند سامانههای گرمایشی و سرمایشی در بسیاری از مدارس استان، گفت: این مسائل اقدام فوری و حمایت همه اقشار جامعه را می طلبد
وی در ادامه با بیان اینکه نهضت عدالت در آموزش، پروژهای ملی است که بدون مشارکت مردمی تحقق کامل آن امکانپذیر نیست، افزود: باید از ظرفیتهای بومی، کمکهای مردمی و خیرانی که دغدغه پیشرفت جامعه دارند برای انجام این مهم در استان استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با تاکید بر اینکه خیران تنها نباید به فکر کمکهای مالی کلان باشند، خاطرنشان کرد: ما به دنبال خیرانی هستیم که حتی کوچکترین نقشها را اعم از تأمین تجهیزات یا بازسازی بخشی از مدارس ایفا کنند.
درویشی بیان کرد: همکاری یک نجار برای ساخت یک کمد و یا یک بازاری که بخشی از تأسیسات مدارس را تعمیر کند نیز ارزشمند بوده و هر گامی که در مسیر عدالت آموزشی برداشته شود، حرکتی در جهت پیشرفت کل جامعه است.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: پیوند «مسجد، مدرسه و منزل» یکی از اصلهای راهبردی در تحقق عدالت آموزشی است، چرا که هماهنگی بین این سه نهاد بسیار مهم است و مساجد بهعنوان پایگاههای مردمی میتوانند نقش کلیدی در جلب مشارکت عمومی داشته باشند.
وی ضمن درخواست از مسئولین جهت حمایتهای ویژه از نهضت مدرسهسازی، تصریح کرد: با شتاب بخشیدن به اجرای پروژههای عمرانی آموزشی، شرایط بهتری را برای دانشآموزان فراهم می شود.
انتهای پیام/180/