خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 23 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روند ارزیابی دانش‌آموزان باید بازنگری شود

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | سه شنبه، 23 اردیبهشت 1404 - 14:06
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ضروری است روند ارزیابی دانش‌آموزان بازنگری شود تا کودکان نیازمند حمایت، از چرخه آموزش باز نمانند.
آموزش،پرورش،استثنايي،فراگير،ابتدايي،معلمان،آموزشي،حمايت،سازم ...

باشگاه خبرنگاران جوان - رضوان حکیم زاده امروز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان اینکه اجرای موفق طرح فراگیر نیازمند تغییر نگرش‌ها، توانمندسازی معلمان و ارتقای آگاهی والدین است، اظهار کرد: نظام آموزشی باید به‌سمت تلفیق واقعی دانش‌آموزان با نیازهای متنوع یادگیری حرکت کند.
جداسازی دانش‌آموزان، به‌ویژه در نظام تیزهوشان، با اهداف تعلیم و تربیت نوین همخوانی ندارد.
وی با اشاره به ضرورت مداخلات زودهنگام و راه‌اندازی مراکز جامع سنجش، افزود: دسترسی به غربالگری دقیق و مداخلات تخصصی در سنین پایین، می‌تواند بسیاری از آسیب‌های آموزشی و اجتماعی آینده را کاهش دهد.
خانواده‌ها باید از سنین سه تا پنج سالگی به این خدمات دسترسی پیدا کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان نگرانی‌ها درباره پدیده‌هایی مانند برچسب‌زنی نابجا، افزایش تقاضای جهش تحصیلی و نادیده‌گرفتن ظرفیت‌های واقعی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ضروری است روند ارزیابی دانش‌آموزان بازنگری شود تا کودکان نیازمند حمایت، از چرخه آموزش باز نمانند و معلمان با ابزارهای علمی دقیق‌تر به تشخیص و حمایت بپردازند.
حکیم زاده با قدردانی از تلاش‌ها و رویکرد علمی و میدانی همکاران حوزه آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سراسر کشور، بر ضرورت استمرار این همکاری‌ها برای تحقق عدالت تربیتی تأکید کرد و گفت: ما با دلگرمی به حمایت همکاران، در مسیر توسعه آموزش فراگیر، گام برمی‌داریم.
نشست مشترک معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی، تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که هدف آن تقویت عدالت آموزشی و توسعه آموزش فراگیر برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس کشور است.
این نشست در نهایت با امضای تفاهم‌نامه‌ای به پایان رسید که به موجب آن، دو مجموعه در زمینه‌های سنجش، آموزش تلفیقی، طراحی برنامه‌های درسی متنوع و توانمندسازی معلمان، همکاری‌های مشترک خود را گسترش خواهند داد.
منبع آموزش و پرورش