خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حمایت مدیران از روابط عمومی‌های استان مرکزی افزایش یابد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 23 اردیبهشت 1404 - 13:40
استاندار مرکزی ارتباط مستقیم و مؤثر میان مدیران و روابط عمومی دستگاه ها را یکی از عوامل اصلی موفقیت سازمان ها دانست و گفت: روابط عمومی باید بازوی راهبردی مدیریت و حلقه واسط مؤثر میان مردم و مدیران باشد.
عمومي،روابط،مركزي،عملكرد،دستگاه،استاندار،تبيين،درك،اقدامات،ا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی، استاندار مرکزی، ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره تولیدات روابط عمومی‌های استان مرکزی گفت: روابط عمومی‌ها نباید صرفاً یک واحد اداری حاشیه‌ای تلقی شوند، بلکه باید در مرکز تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرند و با دریافت و انتقال بازخوردهای مردمی، در اصلاح عملکرد دستگاه نقش‌آفرین باشند.
وی افزود: حتی اگر فعالیت‌های یک سازمان با دقت، صحت و جدیت پیگیری شود، بدون ارتباط مناسب با افکار عمومی و تبیین عملکرد، ممکن است منجر به نارضایتی و سوءبرداشت شود؛ چرا که مردم در مواجهه با ابهامات و نواقص موجود، نیازمند اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی هستند.
زندیه‌وکیلی تصریح کرد: روابط عمومی، مسئول تبیین اقدامات و نشان دادن تلاش‌های خدمتگزاران مردم است و در فضای تبلیغاتی سنگین رسانه‌های بیگانه، ضروری است عملکرد نهادهای اجرایی نظام جمهوری اسلامی از طریق ابزارهای رسانه و هنر برای مردم روایت شود تا اعتماد عمومی تقویت گردد.
استاندار مرکزی ادامه داد: مردم فهیم و قدرشناس استان مرکزی با مشاهده صداقت، تلاش و شفافیت در عملکرد مسئولان، حتی در صورت وجود برخی کاستی‌ها، همراهی و درک بهتری از شرایط خواهند داشت و روابط عمومی باید با اشراف کامل به سیاست‌ها و اقدامات دستگاه، در کنار مدیر قرار گیرد و در انتقال درست پیام‌ها و پاسخگویی به مطالبات عمومی ایفای نقش کند.
به‌همین دلیل، مدیران باید روابط عمومی را بخشی از هسته مرکزی مدیریت خود بدانند.
وی عنوان کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که بسیاری از نارضایتی‌ها از دستگاه‌های اجرایی با یک توضیح ساده و شفاف قابل حل است، مشروط به اینکه زمان لازم برای گفت‌وگو با مردم صرف شود و این فرهنگ در سیستم اداری نهادینه شود.
مردم ما آگاه و قدرشناس هستند و اگر اقدامات به‌درستی تشریح و تبیین شود، حتی در صورت وجود کاستی‌ها، واقع‌ بینی را در قضاوت‌های خود لحاظ می‌کنند و همراهی لازم را نشان می‌دهند.
استاندار مرکزی اظهار کرد: وظیفه روابط عمومی فقط اطلاع‌رسانی نیست، بلکه باید با درک درست از تحولات اجتماعی، بستری برای اصلاح، اقناع، تعامل سازنده و تقویت سرمایه اجتماعی فراهم کند و این مهم تنها در سایه ارتباط نزدیک با مدیریت دستگاه قابل تحقق است.
این بخش باید بازوی فکری و عملیاتی مدیر باشد و با درک مسائل و انتقال بازخوردها، نقشی اساسی در توفیق دستگاه ایفا کند.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید به روابط عمومی‌ها اختیارات بیشتری بدهند و آنها را جزو بدنه اصلی مدیریت سازمان ببینند، چرا که رمز موفقیت و رضایتمندی عمومی در گرو شفافیت، پاسخگویی و ارتباط مؤثر با مردم است؛ و این همه، بدون روابط عمومی قوی و حرفه‌ای ممکن نیست.
انتهای پیام/711/