خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 22 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رضایتمندی ۷۶.۲ درصدی مسافران از ارائه خدمات فرودگاهی

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | دوشنبه، 22 اردیبهشت 1404 - 17:40
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی شرکت فرودگاه‌ها از رضایتمندی ۷۶.۲ درصدی کیفیت ارائه خدمات و امکانات در فرودگاه های کشور در فروردین ماه خبر داد.
فرودگاهي،مسافران،كشور،كيفيت،رضايتمندي،پايش،ارائه،ناوبري،هوايي

باشگاه خبرنگاران جوان - سیدجمال قادری‌نسب مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مجری طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) افزود: با اجرای طرح پایش و سنجش کیفیت خدمات فرودگاهی در نخستین ماه سال جاری، شاخص رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی نسبت به سال گذشته رشد ۵.۹ درصدی داشته است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مجری طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی یادآورشد: در فروردین ماه امسال، بیش از ۴۳۵ هزار و ۱۰۰ بازخورد مسافران به وسیله کنسول ­های مکانیزه کلیدی، لمسی، دیجیتالی، وبسایتی و دیگر ابزار‌های هوشمند سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی ثبت شد که ۷۶.۲ درصد مسافران از خدمات فرودگاهی در کشور رضایت داشتند.
قادری‌نسب بیان کرد: با توجه به رشد و توسعه شاخص ­های کلیدی و اهمیت جایگاه استراتژیک سنجش کیفیت خدمات فرودگاهی و حساسیت ویژه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حفظ مستمر سطح بالای رضایتمندی مسافران، فرآیند پایش و کنترل هوشمند و برخط وضعیت ارائه خدمات در فرودگاه‌های کشور در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.
وی کسب رضایتمندی مسافران را از مهمترین وظایف و اولویت­ های فرودگاه ­های کشور دانست و افزود: اصولا به واسطه حضور مسافران در فرودگاه­ ها و الزامات بین‌المللی جهت ارائه خدمات بهتر، ارتقای سطح رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی اهمیت زیادی دارد و بر همین اساس رضایتمندی مسافران (Passenger satisfaction) به‌عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت و همچنین یکی از مهم­ترین KPI‌های چگونگی عملکرد کلی سازمانی در ارائه خدمات شایسته در فرودگاه‌های کشور به مسافران محسوب می‌شود.
قادری‌نسب در پایان ضمن قدردانی از زحمات بی وقفه مدیران کل و مسئولان فرودگاه ­های کشور، اظهارداشت: بی شک این رویکرد نوین در اجرا و پیاده‌سازی سیستم‌های کنترل و نظارت هوشمند و مستمر بر کیفیت ارائه خدمات فرودگاهی به‌همراه تلاش خالصانه و شبانه­روزی مسئولان در همه فرودگاه­ های کشور منجر به ارائه خدمات و سرویس ­های کیفی در فرودگاه‌های کشور خواهد شد.
منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران