خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 22 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راه اندازی سامانه تلفنی 120 پلیس راهور در استان مرکزی

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 22 اردیبهشت 1404 - 15:13
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی از راه اندازی سامانه تلفنی 120 ویژه پاسخگویی به مشکلات و معضلات ترافیکی شهروندان خبر داد.
رانندگي،راهنمايي،پليس،تصادف،120،خسارت،شهروندان

سرهنگ محمد پورشمس، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت تسهیل ارتباط مردم با پلیس راهور گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته، سامانه تلفنی 120 به منظور پاسخگویی سریع‌تر و آسان‌تر به نیازهای ترافیکی شهروندان راه‌اندازی شده است.
وی افزود: از این پس، مردم می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل ترافیکی یا وقوع تصادف، با این شماره تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان بهره‌مند شوند و کارشناسان ما به صورت 24 ساعته از طریق شماره 120 آماده پاسخگویی به شهروندان هستند و در صورت نیاز، در اسرع وقت در محل تصادف حاضر خواهند شد.
پورشمس تصریح کرد: مطابق ماده 89 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی و ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389، رانندگانی که دچار تصادف خسارتی می‌شوند، موظف‌اند وسیله نقلیه خود را به کنار معبر انتقال دهند تا از ایجاد ترافیک جلوگیری شود که در همین راستا، تماس با سامانه 120 می‌تواند راهنمایی‌های لازم را در اختیار رانندگان قرار دهد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به ماده 40 قانون بیمه اجباری، در مواردی که خسارت وارده تا سقف 53 میلیون تومان بوده و طرفین اختلافی با یکدیگر ندارند و مقصر نیز مشخص است، شهروندان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به پلیس، با مراجعه به مراکز خسارت بیمه، نسبت به دریافت خسارت خود اقدام کنند.
انتهای پیام/٧١١/