خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 22 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نیازمند بازمهندسی و تحول در سنجش دانش آموزان هستیم

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 22 اردیبهشت 1404 - 10:06
ساری - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: نیاز به بازمهندسی در زمینه کیفیت بخشی و تحول گرایی در سنجش داریم.
آموزش،پرورش،استثنايي،قاسمي،معلم،كيفيت،جشنواره،نظام،مداخله،يا ...

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی صبح دوشنبه در نخستین جشنواره تولیدات نرم‌افزاری و دست‌ساخته‌های ارزیابی و مداخله در حوزه اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز در مازندران با بیان اینکه در حوزه آموزش مازندران استان سربلند و فرهنگی است، گفت: این جشنواره اولین جشنواره تولیدات نرم افزاری و دست ساخته‌های ارزیابی و مداخله حوزه اختلال یادگیری است.
وی با بیان اینکه این جشنواره فصل نوینی در همکاری آموزش و پرورش ابتدایی و استثنایی است، گفت: امروز اگر جشنواره‌ای برگزار می‌شود ما باید در آن به دنبال آن بودیم از انقلاب آموزشی عقب نمانیم‌.
این مسئول با بیان اینکه تحول و انقلاب آموزشی از جشنواره‌های کوچک شروع می‌شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی به مثابه سازمان یادگیرنده و نو آور است، ما چهار راهبرد داریم اول حکمرانی شبکه‌های و مشارکتی در نظام آموزش و پرورش استثنایی، سیاست گذاری مبتنی بر داده در نظام آموزش و پرورش استثنایی، مدیریت راهبردی در نظام آموزش و پرورش استثنایی و مدیریت تطبیقی در نظام آموزش و پرورش استثنایی است.
قاسمی با بیان اینکه مهم‌ترین جلوه آموزش و پرورش استثنایی فراگیر محوری است، ترند های نوین جهانی در آموزش و پرورش توان محوری، عدالت اجتماعی و… است.
وی با بیان اینکه سازمان استثنایی باید سازمان یادگیرنده محور و نوآور باشد، افزود: معلم در انقلاب آموزشی راهبر یادگیری است.
این مسئول با بیان اینکه افق و چشم انداز ما در آموزش و پرورش استثنایی این است امروز مدرسه ویژه مامن، پناهگاه اجتماعی و احساسی خانواده‌های با نیازهای ویژه است، گفت: توان فکری معلمان با این جشنواره‌ها بالا می‌رود.
وی گفت: تفاهم نامه‌ی ارتقای فرصت‌های برابر آموزش و توانبخشی برای نو آموزان و دانش آموزان ابتدایی امضا می‌شود.
قاسمی با بیان اینکه معلم در منظومه معرفی ما و دنیا سه ویژگی دارد عالم عامل، پژوهنده خلاق و مربی دلسوز است، اظهار کرد: نیاز به بازمهندسی در زمینه کیفیت بخشی و تحول گرایی در سنجش داریم.
وی با بیان اینکه ما باید در تشخیص و مداخله کارهای مهم‌تری انجام دهیم، افزود: تعهد ما توانمند سازی نیروی انسانی (آموزش و فناوری جدید) است
این مسئول با بیان اینکه بحث در آموزش و پرورش دنیا فراگیری است، افزود: ما در بحث معلم رابط و کیفیت بخشی باید کمک کنیم.
قاسمی گفت: مطالعات یونسکو نشان می‌دهد دسترسی دانش آموزان به معلم با کیفیت و روش‌های با کیفیت ۴۰ درصد بزهکاری را کم خواهد کرد