هنر رسانه، حل مسائل صنایع از طریق انتقال مفاهیم است
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در نشست با مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان تأکید کرد؛ هنر رسانه، حل مسائل صنایع از طریق انتقال مفاهیم است.

به گزارش خبرنگار فولاد، یوسف افشارینیا، مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان و هیئت همراه، روز شنبه 13 اردیبهشتماه، با سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه و هادی نباتینژاد مدیر روابط عمومی این مجموعه دیدار کردند.
سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، بر ضرورت اهتمام رسانه ملی بر گفتمانسازی میان طیفهای مختلف نخبگانی کشور تأکید کرد و گفت: صداوسیما با انعکاس دستاوردهای صنعت کشور میتواند نقش بسزایی در زمینه امیدآفرینی در جامعه ایفا کند و همه باید از صنعت، بهویژه فولاد مبارکه، مراقبت کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه فولاد مبارکه دستاورد مهم انقلاب اسلامی در حوزه صنعت است افزود: فولاد مبارکه با موضوعات مختلف استانی، ملی و بینالمللی مواجه است و تنظیم روابط در سطوح مختلف کار بسیار مهم و دشواری است.
حفظ سرآمدی فولاد مبارکه ضروری است
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: گروه فولاد مبارکه طی سالهای اخیر در حوزه تولید موفق بوده و حفظ سرآمدی این مجموعه در کشور و منطقه امری ضروری است.
باید از فولاد مبارکه با توجه به ابعاد و گستردگی آن، بهخوبی مراقبت شود؛ وگرنه عواقب جبرانناپذیری برای کشور ایجاد خواهد شد.
این مجموعه ارزشمند برای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.
موضوعات فرهنگی در فولاد مبارکه برای ما مهم است
زرندی با بیان اینکه موضوعات فرهنگی در فولاد مبارکه برای ما مهم است، تأکید کرد: فولاد مبارکه در بهینهسازی مصرف آب اقدامات قابلتوجه زیادی انجام داده و غیر از سرمایهگذاری برای انتقال آب از دریای عمان، بالاترین استانداردهای جهانی در حوزه مصرف آب را رعایت کرده است.
وی با بیان اینکه فولاد مبارکه نسبت به سایر صنایع جهانی بیشترین میزان بازچرخانی آب را دارد و به ازای تولید هر کیلوگرم فولاد تنها 2.5 لیتر آب مصرف میکند، اذعان داشت: این مجموعه با سرمایهگذاری برای ایجاد شبکه فاضلاب برای 9 شهر اطراف خود، گام مهمی در راستای صرفهجویی در مصرف آب برداشته و در حال سرمایهگذاری برای ایجاد شبکه فاضلاب در 5 شهر دیگر است.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان تصریح کرد: برنامه فولاد مبارکه این است که بعد از بهرهبرداری این پروژه، برداشت خود از آب زایندهرود را به صفر برساند.
وی با بیان اینکه سرمایهگذاری مستقیم فولاد مبارکه در پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان تاکنون به 7 هزار میلیارد تومان رسیده است، ابراز داشت: فولاد مبارکه حجم زیادی از ورقهای فولادی موردنیاز لولهسازی در پروژه انتقال آب به ارزش 20 هزار میلیارد تومان را تأمین کرده و این در حالی است که تنها 6 هزار میلیارد تومان از این مبلغ بازگشته است.
هنر رسانه حل مسائل صنایع از طریق انتقال مفاهیم است
زرندی با بیان اینکه هنر رسانه انتقال مفاهیمی است که بتواند به حلوفصل مسائل مختلف کشور ازجمله صنایع کمک کند، اضافه کرد: در ابتدای فعالیتم قول حمایت از موضوعات آب استان اصفهان و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان را دادم و به قول خود عمل کردم.
ضرورت پررنگ بودن انعکاس دستاوردهای فولاد مبارکه در رسانههای ملی و بینالمللی
وی با بیان اینکه صداوسیما نیازمند تیم جامعهشناسی، مخاطبشناسی و سنجش عکسالعمل و نظرسنجی است تا بتواند براساس بازخوردها، سیاستگذاری و تصمیمگیری کند، عنوان داشت: رسانه ملی باید هر کاری را که به ایجاد امید در دل مردم منجر میشود انجام دهد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت پررنگ بودن انعکاس دستاوردهای فولاد مبارکه در رسانههای ملی و بینالمللی بیان کرد: موضوعات صنعت نیازمند کار رسانهای و حل مسائل فرهنگی است و فولاد مبارکه آماده همکاری با صداوسیما در سطح استانی و ملی است.
انتظار فولاد مبارکه از رسانه ملی برای نمادسازی
وی بر ضرورت پوشش اخبار و اطلاعرسانی از فولاد مبارکه در سطح ملی تأکید کرد و ادامه داد: ساخت یک سریال فاخر از فولاد مبارکه و روایتی از این مجموعه میتواند نقش مهمی در شناساندن آن به مردم جامعه داشته باشد.
زرندی با تأکید بر ضرورت ایجاد اعتماد ملی حول محور برند گروه فولاد مبارکه گفت: مخاطبسنجی، نمادسازی و روایتسازی جدید در فولاد مبارکه ازجمله دیگر انتظارات ما از رسانه ملی است.
وی با بیان اینکه گروه فولاد مبارکه 12 پروژه اصلی را در سال 1404 آغاز کرده و این اقدام نیازمند اطلاعرسانی ویژه است، افزود: متأسفانه بسیاری از نخبگان کشور از دستاوردهای فولاد مبارکه اطلاع ندارند و در این زمینه نیازمند اطلاعرسانی گسترده هستیم؛ بنابراین گفتمانسازی در میان جامعه نخبگانی و دانشگاهی کشور ضروری است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان:
صداوسیما وظیفه خود میداند از صنایع، بهویژه فولاد مبارکه حمایت کند
یوسف افشارینیا، مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان، در ادامه با بیان اینکه رسانه ملی همواره درصدد ایجاد نشاط و امید در جامعه است اظهار کرد: بدون شک فولاد مبارکه محصول خودباوری ملی است و صداوسیما بر خود لازم میداند تا شأن این مجموعه را در سطح ملی ببیند.
وی با بیان اینکه صداوسیمای مرکز اصفهان منطقهای عمل کرده و ملی فکر میکند، افزود: چندین سال است که نامگذاریهای سال درحوزه اقتصادی است و صداوسیما وظیفه خود میداند که از صنایع، بهویژه فولاد مبارکه حمایت کند.
شأن فولاد مبارکه در سطح ملی است
مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان اظهار امیدواری کرد در دوره جدید مدیریت فولاد مبارکه بتوانیم دستاوردهای این مجموعه را به شکل بهتری منعکس کنیم، زیرا فولاد مبارکه مجموعهای بزرگ، ملی و باعث افتخار کشور است.
وی در پایان با تأکید بر ضرورت همکاریهای مشترک با فولاد مبارکه گفت: صداوسیمای مرکز استان اصفهان درصدد ضریب دادن اتفاقات استانی در سطح ملی و بینالمللی و به دنبال روایتسازی جدید از موضوعات صنعت بهویژه گروه فولاد مبارکه است.
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه تصریح کرد:
توانایی صداوسیما برای حل مسائل صنایع از طریق اقناع افکار عمومی
هادی نباتینژاد، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه نیز در این نشست با بیان اینکه رسانه، بهخصوص صداوسیما، میتواند در حل مسائل و اقناع افکار عمومی به صنایع کمک کند، گفت: در این زمینه رسانه ملی برای ما اهمیت زیادی دارد و میتوان نقشآفرینی کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامهسازی و ظرفیتهای مختلف کمککننده است و رسانه ملی همواره و در دوران مختلف، همراه صنعت و بهویژه فولاد مبارکه بوده است
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در پایان گفت: پخش آیین تحویل سال نو با حضور وزیر محترم صمت در خطوط تولید فولاد مبارکه و در کنار کارگران این مجموعه از رسانه ملی اتفاق بسیار خوبی بود که رقم خورد و امیدواریم شاهد همکاریهای بیشتری با صداوسیما باشیم.
انتهای پیام/