خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 20 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ساختار برنامه درسی دوره متوسطه دوم و کنکور، مانع جدی تحقق برنامه تحولی

مهر | اجتماعی و حوادث | شنبه، 20 اردیبهشت 1404 - 11:12
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساختار برنامه درسی دوره متوسطه دوم گفت: نسل جدید نیازمند معلمانی با مهارت‌های فناوری اطلاعات، خلاقیت، نوآوری و مهارت‌های ارتباطی است.
خلاقيت،معلمان،آموزش،نوآوري،متوسطه،ارتباطي،دنياي،نسل،پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دیدار صمیمی و تخصصی با معلمان نمونه کشوری که در تهران برگزار شد، بر خلاقیت و نوآوری در تدریس تاکید کرد و نسل جدید معلمان را سرمایه‌های انسانی با مهارت‌های بالای ارتباطی خواند و گفت: یکی از موانع تحول، وابستگی به رفتارهای گذشته است.
نسل جدید نیازمند معلمانی با مهارت‌های فناوری اطلاعات، خلاقیت، نوآوری و مهارت‌های ارتباطی است.
وی در ادامه ضمن اشاره به دنیای متاورس افزود: دنیای امروز با گذشته قابل قیاس نیست و آموزش و پرورش باید بتواند خود را با این تحولات سریع وفق دهد؛ چراکه تجربه دوران کرونا نشان داد، معلمان توان استفاده از آموزش ترکیبی را دارند، اما برای تداوم این مسیر، مهارت در فناوری‌های نوین برای معلمان یک ضرورت انکارناپذیر است.
آذرکیش گفت: خلاقیت و نوآوری یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که باید در فرایند یاددهی و یادگیری نهادینه شود.
اما واقعیت این است که بر اساس گزارش‌ها و یافته‌ها، ساختار فعلی برنامه درسی در دوره متوسطه دوم، فشار ناشی از کنکور و استرس امتحانات نهایی بویژه در شاخه نظری، مانعی جدی بر سر راه تحقق این هدف است و همین امر موجب شده که برخی از برنامه‌های تحولی ما با چالش مواجه شوند.
وی در پایان اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم که از طریق تغییرات تدریجی در محتوا و شیوه ارزشیابی، فضا را برای شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان ایران فراهم کنیم.