بنیاد ملی بازیهای رایانهای در نمایشگاه کتاب تهران
بنیاد ملی بازیهای رایانهای با کتابهایی در حوزه صنعت بازی در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد ملی بازیهای رایانهای با عرضه ۹ عنوان کتاب تخصصی حوزه بازیسازی در سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران حضور دارد.
حضور نویسندگان در غرفه بنیاد ملی بازیهای رایانهای، برگزاری نشستهای تخصصی با نویسنده و تخفیف ویژه برای پیشثبتنام انستیتو ملی بازیسازی از دیگر برنامههای این نهاد در نمایشگاه کتاب تهران به شمار میرود.
کتاب «دیپلماسی بازیهای دیجیتال»
کتاب «دیپلماسی بازیهای دیجیتال» نوشته فرزانه شریفی و اکبر نصراللهی در غرفه بنیاد ملی بازیهای رایانهای عرضه میشود.
این کتاب محتوایی یککاسه و تلفیقی از دو حوزهی دیپلماسی و بازی است که با هدف ایجاد زمینه برای پژوهشهای بعدی نگارش شده است.
این کتاب بر ظرفیت عمیق و گسترده بازیها در انتقال ایدئولوژیهای فرامتنیِ فرهنگی، دینی و اجتماعی تأکید دارد؛ ظرفیتی که میتواند هم فرصتساز و هم تهدیدآفرین باشد.
نویسندگان بر این باورند که باید از این رسانه برای «بازنمایی مقتدرانه» در برابر «سوءبازنمایی» بهره گرفت.
این اثر نقطه شروعی برای مطالعات عمیقتر، کیفیتر و مؤثرتر در حوزه دیپلماسی بازی محسوب میشود.
کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی»
*📘 کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی» نوشته اعظم دهصوفیانی و الهه جعفری است که در سی و ششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران عرضه میشود
.
با وجود گسترش مطالعات بازیهای جدی در سطح جهانی از ابتدای قرن ۲۱، در ایران منابع بومی و فارسی در این زمینه بسیار محدود بودهاند.
کتاب حاضر نخستین اثر فارسی در حوزه بازیهای جدی است که با بهرهگیری از منابع لاتین، تجربه مستقیم بازیها، و مصاحبه با متخصصان حوزه، تلاشی در راستای تولید محتوای بومی و کاربردی ارائه کرده است.
نویسندگان در این کتاب کوشیدهاند ضمن پرهیز از ترجمههای پراکنده، با در نظر گرفتن شرایط ایران، به اهمیت موضوعات مرتبط با بازیهای جدی بپردازند و گامی ابتدایی اما مؤثر در مسیر تولید دانش تخصصی در این حوزه بردارند.
این کتاب مقدمهای است بر پژوهشهای عمیقتر و تخصصیتر در آینده و از پژوهشگران دعوت میکند با نقدها و پیشنهادهای خود، مسیر آن را تکمیل کنند.
کتاب «تاریخ بازیهای دیجیتال»
کتاب «تاریخ بازیهای دیجیتال» نوشته اندرو ویلیامز و ترجمه میر محمدرضا حیدری در ۳۲۲ صفحه و شامل ۱۰ فصل است که در سی و ششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران عرضه میشود.
این کتاب تصویری جامع از روند شکلگیری، رشد و توسعه صنعت بازیهای دیجیتال ارائه میدهد.
از تأثیر بحرانهای اقتصادی و جنگها گرفته تا نقش چهرههای کلیدی، پیشرفتهای فناورانه، فرهنگهای مختلف و تصمیمهای تجاری، همه در کنار یکدیگر روایتگر داستان پر فراز و نشیب این صنعت جهانیاند.
کتاب حاضر از منابع معتبر در حوزه تاریخ بازی محسوب میشود و مطالعه آن برای علاقهمندان، پژوهشگران و فعالان حوزه بازیهای دیجیتال توصیه میشود.
کتاب «راهنمای بازینامه نویسی»
کتاب «راهنمای بازینامهنویسی» نوشته الناز ناصحی، آرمان آرین است که در سی و ششین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران عرضه میشود.
بازینامه، قلب تپنده طراحی بازیهای رایانهای است؛ متنی نمایشی که شخصیتها، روند روایی و ساختار جهان بازی از دل آن شکل میگیرند.
این کتاب، نخستین تجربه تألیفی در زمینه بازینامهنویسی در ایران است و با نگاهی تحلیلی و آموزشی، مراحل نگارش یک بازینامه را گامبهگام آموزش میدهد.
از تعریف و تاریخچه بازی گرفته تا بررسی ژانرها، پشتوانههای ادبی و تصویری، ساختار داستان و نمونهای واقعی از بازینامه «گرشاسب»؛ همه در این کتاب گردآمدهاند تا نویسندگان و بازیسازان را در مسیر خلق تجربههای تعاملی یاری کنند.