خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 19 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه کتاب تهران

مهر | فرهنگی و هنری | جمعه، 19 اردیبهشت 1404 - 15:52
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با کتاب‌هایی در حوزه صنعت بازی در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.
كتاب،بازي،حوزه،ديجيتال،عرضه،نمايشگاه،تهران،ديپلماسي،نويسندگا ...

به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با عرضه ۹ عنوان کتاب تخصصی حوزه بازی‌سازی در سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.
حضور نویسندگان در غرفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برگزاری نشست‌های تخصصی با نویسنده و تخفیف ویژه برای پیش‌ثبت‌نام انستیتو ملی بازی‌سازی از دیگر برنامه‌های این نهاد در نمایشگاه کتاب تهران به شمار می‌رود.
کتاب «دیپلماسی بازی‌های دیجیتال»
کتاب «دیپلماسی بازی‌های دیجیتال» نوشته فرزانه شریفی و اکبر نصراللهی در غرفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای عرضه می‌شود.
این کتاب محتوایی یک‌کاسه و تلفیقی از دو حوزه‌ی دیپلماسی و بازی است که با هدف ایجاد زمینه برای پژوهش‌های بعدی نگارش شده است.
این کتاب بر ظرفیت عمیق و گسترده بازی‌ها در انتقال ایدئولوژی‌های فرامتنیِ فرهنگی، دینی و اجتماعی تأکید دارد؛ ظرفیتی که می‌تواند هم فرصت‌ساز و هم تهدیدآفرین باشد.
نویسندگان بر این باورند که باید از این رسانه برای «بازنمایی مقتدرانه» در برابر «سوءبازنمایی» بهره گرفت.
این اثر نقطه شروعی برای مطالعات عمیق‌تر، کیفی‌تر و مؤثرتر در حوزه دیپلماسی بازی محسوب می‌شود.
کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی»
*📘 کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی» نوشته اعظم ده‌صوفیانی و الهه جعفری است که در سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود
.
با وجود گسترش مطالعات بازی‌های جدی در سطح جهانی از ابتدای قرن ۲۱، در ایران منابع بومی و فارسی در این زمینه بسیار محدود بوده‌اند.
کتاب حاضر نخستین اثر فارسی در حوزه بازی‌های جدی است که با بهره‌گیری از منابع لاتین، تجربه مستقیم بازی‌ها، و مصاحبه با متخصصان حوزه، تلاشی در راستای تولید محتوای بومی و کاربردی ارائه کرده است.
نویسندگان در این کتاب کوشیده‌اند ضمن پرهیز از ترجمه‌های پراکنده، با در نظر گرفتن شرایط ایران، به اهمیت موضوعات مرتبط با بازی‌های جدی بپردازند و گامی ابتدایی اما مؤثر در مسیر تولید دانش تخصصی در این حوزه بردارند.
این کتاب مقدمه‌ای است بر پژوهش‌های عمیق‌تر و تخصصی‌تر در آینده و از پژوهشگران دعوت می‌کند با نقدها و پیشنهادهای خود، مسیر آن را تکمیل کنند.
کتاب «تاریخ بازی‌های دیجیتال»
کتاب «تاریخ بازی‌های دیجیتال» نوشته اندرو ویلیامز و ترجمه میر محمدرضا حیدری در ۳۲۲ صفحه و شامل ۱۰ فصل است که در سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.
این کتاب تصویری جامع از روند شکل‌گیری، رشد و توسعه صنعت بازی‌های دیجیتال ارائه می‌دهد.
از تأثیر بحران‌های اقتصادی و جنگ‌ها گرفته تا نقش چهره‌های کلیدی، پیشرفت‌های فناورانه، فرهنگ‌های مختلف و تصمیم‌های تجاری، همه در کنار یکدیگر روایت‌گر داستان پر فراز و نشیب این صنعت جهانی‌اند.
کتاب حاضر از منابع معتبر در حوزه تاریخ بازی محسوب می‌شود و مطالعه آن برای علاقه‌مندان، پژوهشگران و فعالان حوزه بازی‌های دیجیتال توصیه می‌شود.
کتاب «راهنمای بازی‌نامه نویسی»
کتاب «راهنمای بازی‌نامه‌نویسی» نوشته الناز ناصحی، آرمان آرین است که در سی و ششین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.
بازی‌نامه، قلب تپنده طراحی بازی‌های رایانه‌ای است؛ متنی نمایشی که شخصیت‌ها، روند روایی و ساختار جهان بازی از دل آن شکل می‌گیرند.
این کتاب، نخستین تجربه تألیفی در زمینه بازی‌نامه‌نویسی در ایران است و با نگاهی تحلیلی و آموزشی، مراحل نگارش یک بازی‌نامه را گام‌به‌گام آموزش می‌دهد.
از تعریف و تاریخچه بازی گرفته تا بررسی ژانرها، پشتوانه‌های ادبی و تصویری، ساختار داستان و نمونه‌ای واقعی از بازی‌نامه «گرشاسب»؛ همه در این کتاب گردآمده‌اند تا نویسندگان و بازی‌سازان را در مسیر خلق تجربه‌های تعاملی یاری کنند.