ساماندهی 26 هزار معلم در 20 هزار کلاس البرز
سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان البرز گفت: برنامه ریزی پروژه استقبال از مهر 1404 از اسفندماه صورت گرفته و ساماندهی 26 هزار معلم در حدود 20 هزار کلاس درس از جمله اقدامات پیش بینی شده در این طرح است.

فرزاد شعبانی، سرپرست اداره کل آموزشوپرورش استان البرز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از کرج اظهار کرد: استان البرز دارای 26 هزار معلم و 40 هزار بازنشسته است.
معلمان انتظارات مادی ندارند و تنها خواستار احترام و توجه به نقش سازنده خود از سوی همکاران و دانشآموزان هستند.
وی پرداخت انتظارات مالی، امتیازات و مزایا را نشاندهنده احترام و تکریم معلمان دانست و با تأکید بر اینکه باید به آنها توجه صورت گیرد تا جامعهای آباد ایجاد شود، از اجرای برنامههای متنوع در هفته معلم خبر داد و عنوان کرد: در این راستا یک برنامه متمرکز استانی برگزار میشود.
سرپرست اداره کل آموزشوپرورش استان البرز با اشاره به اینکه هر منطقه و مدرسه نیز برنامههای جداگانهای را اجرا میکنند، مطرح کرد: 90 معلم برگزیده استانی داریم که تعدادی از آنها به مرحله کشوری راه یافتهاند و در مراسم متمرکز استانی از آنها تقدیر میشود.
شعبانی تصریح کرد: اگر به حقوق و مزایای معلمان توجه و احترام و جایگاه آنها حفظ شود، انتظاراتشان برطرف خواهد شد، معلمان خواسته زیادی ندارند.
در حد توان به دنبال تحقق این خواستهها هستم، اما به بخش عمدهای از آنها باید توسط جامعه پرداخته شود.
وی حفظ جایگاه و منزلت معلمان که تنها با احترام صورت میگیرد را از جمله این موارد دانست و بیان کرد: قانون ساخت یک مدرسه به ازای هر 200 واحد مسکونی در برخی مناطق اجرا نشده و برخی شهرکهای مسکونی این مورد را رعایت نکردهاند.
سرپرست اداره کل آموزشوپرورش استان البرز از تحصیل 530 هزار دانشآموز در این استان خبر داد و اذعان کرد: در تلاشیم فرزندانی تربیت کنیم که از هر جهت آماده باشند؛ نه فقط با دانش تئوری، بلکه با مهارتهای زندگی.
نقش آموزشوپرورش در پیشرفت کشور باید درک شود.
شعبانی با بیان اینکه هرکجا مدرسه و مسجد باشد، آسیب اجتماعی کمتر است، تصریح کرد: برنامهریزی پروژه استقبال از مهر 1404 از اسفندماه صورت گرفته و ساماندهی 26 هزار معلم در حدود 20 هزار کلاس درس از جمله اقدامات پیشبینیشده در این طرح است.
وی مطرح کرد: استان البرز دارای 2 هزار و 200 مدرسه است که از این تعداد 730 مدرسه غیردولتی هستند و 106 هزار دانشآموز در آنها تحصیل میکنند.
مدارس غیردولتی بار عظیمی را از دوش دولت برداشتهاند، کیفیتبخشی و نظارت لازم در مدارس دولتی ضروری است.
شعبانی با بیان اینکه دانشآموزان باید تا پایان متوسطه اول تحصیل کنند و این وظیفه خانواده آنهاست، گفت: بعضی از خانوادهها فرزندانشان را به مدرسه نمیفرستند که جستوجو و جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل توسط همکاران از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
جذب نیرو و معلمان جهادی
ابوالحسن معظمی گودرزی نیز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از کرج مطرح کرد: تربیت دانشآموزان هدف اصلی است و گرایشهای سیاسی، اصلاحطلبانه یا اصولگرایانه، مشکلی از جمله تراکم دانشآموزی را حل نمیکند، خدمت به مردم باید در اولویت باشد، مشکل تنها با خدمت حل میشود.
مدیر آموزشوپرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس از فعالیت 4 هزار و 600 معلم در این ناحیه خبر داد و با بیان اینکه سیاستزدگی موجب انحراف آموزشوپرورش از مأموریت اصلی خود میشود، افزود: جذب نیرو و معلمان جهادی در دستور کار قرار دارد.
وی به فرایند انتخاب معلمان نمونه اشاره کرد و ادامه داد: شیوه امتیازدهی بخشنامهای روش مناسبی نیست، معلم نمونه را باید یافت.
او عاشق تعلیم به دانشآموزان بوده و حقوق حاشیه است، معلم نمونه با علاقه و انگیزه تدریس میکند.
معظمی گودرزی از تقدیر از معلمان نمونه در هفته معلم خبر داد و بیان کرد: بخشنامه معلمان نمونه، بخشنامهای وزارتی است.
علاوه بر این، معلمانی که شاخصهای جهادی و عشق به تدریس داشتند و خودمان آنها را یافتیم نیز موردتقدیر قرار میگیرند.
وی با تأکید بر ضرورت حمایت از معلمان بیان کرد: معلمان در خط مقدم تعلیم و تربیت هستند و باید زمینههای لازم برای فعالیت سختافزاری و نرمافزاری آنها فراهم شود.
ساختمان آموزشوپرورش ناحیه 2 کرج در حال احداث است و در دهه فجر افتتاح میشود.
مدیر آموزشوپرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس عنوان کرد: برای جدایی آموزشوپرورش شهرستان فردیس از ناحیه 2 کرج نیازمند اختصاص کدها توسط سازمان امور استخدامی هستیم.
انتهای پیام/