خلیج فارس، برند تمدنی ماست، نه یک هشتگ مقطعی...
به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ژئوپلیتیک رسانه نوشت:
برندسازی ملی، نیازمند هوشمندی رسانهای و طراحی راهبردهای عمیق فرهنگی است، نه صرفاً واکنشهای مقطعی، تدافعی و احساسی.
متاسفانه عملکرد رسانههای ما در قبال نام خلیج فارس کمرمق و سطحی است.
️در حالی که برخی کشورها با صرف میلیاردها دلار و بهرهگیری از ابزارهای نرم قدرت، نامی جعلی را در محافل آکادمیک، رسانهای و حتی پلتفرمهای گردشگری جا میاندازند، واکنش ما عمدتاً به چند توییت، مستند کممخاطب یا هشتگهایی در شبکههای اجتماعی خلاصه میشود و این عقبماندگی رسانهای خنثیکنندهی تهاجم فرهنگی و تمدنی دشمن نیست.
جای خالی تولید محتوای خلاقانه، برنامهسازی منسجم، روایتهای سینمایی موثر و حضور فعال در بسترهای مختلف رسانهای، بیش از هر چیز کاملا محسوس است.
چرا هنوز انیمیشن یا بازی رایانهای تاثیرگذاری با محوریت خلیج فارس نداریم؟
این عقبماندگیهای رسانهای تنها با تغییر رویکرد از واکنشهای سطحی به برنامهریزیهای عمقی و استراتژیک در رسانهها قابل جبران است.
برای این مهم، نیاز به اقدامات علمی و فرهنگی و رسانهای فراگیر داریم:
حمایت هدفمند از تولیدات هنری با محوریت برندسازی تمدنی.
تدوین سند راهبردی رسانهای با شاخصهای کمی و کیفی، برای حضور در میدان جهانی روایت.
حضور فعال در فضای مجازی با تولید محتوای چندرسانهای، جذاب و قابل بازنشر.
تربیت نیروی متخصص در حوزه روایتگری بینالمللی و جنگ نرم.
خلیج فارس تنها یک جغرافیا نیست، شناسنامهی تمدنی ماست و برای حفظ آن باید با کنشهای مؤثر رسانهای و تفکر انقلابی وارد میدان شویم.
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.