خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تنوع مدارس بی‌عدالتی محض است - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1404 - 16:12
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، گفت: تنوع مدارس در نظام آموزش و پرورش بزرگترین آسیب در برقراری عدالت آموزشی است که باید وزیر آموزش و پرورش تدبیری درست در این زمینه بیندیشد.
معلمان،اردبيل،آموزشي،شوراي،مجلس،اسلامي،توسعه،بدري،نير،سرعين، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، صدیف بدری بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اردبیل، اظهار داشت: معلمان آقا بالاسر مسئولان اجرایی و تمامی دستگاه‌ها و نهادها هستند، چرا که در عرصه تعلیم و تربیت در عین گمنامی سعی می‌کنند تا در فرآیند تربیت نسل آینده اصلی‌ترین نقش را ایفا کنند.
وی افزود: در 9 سال نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی در حمایت از معلمان در مجلس شورای اسلامی نقش‌آفرینی کرده و سعی داشتم همواره از طرح‌های مفید و سازنده در بهبود معیشت معلمان و پیشرفت و توسعه نظام تعلیم و تربیت با رأی مثبت پیشتاز عمل کنم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث رتبه‌بندی سعی کردیم تا عناوینی شایسته و مناسب معلمان انتخاب کنیم.
بدری گفت: ما در کنار توجه به معیشت معلمان ، در توسعه کالبدی مدارس و افزایش سرانه فضاهای آموزشی تلاش می‌‎کنیم و سعی ما بر این است تا از ظرفیت خیران، بانک‌ها، مجموعه‌ها و نهادهای انقلابی در توسعه این فضا استفاده کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش قول داده بود تا 500 کلاس درس را در سال جاری در استان احداث کند که این تعهد به 850 کلاس درس در مدت سه تا چهار سال تغییر پیدا کرد که امیدواریم وزارت آموزش و پرورش به تعهد خود در این زمینه عمل کند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی عدالت آموزشی را از وعده‌های دولت چهاردهم اعلام کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود رئیس جمهور که با حساسیت مسائل آموزش و پرورش را رصد می‌کند، بساط تنوع مدرسه‌ای را برچیند چرا که این تنوع آسیب جدی به عدالت آموزشی وارد می‌کند.
بدری اضافه کرد: باید دانش‌آموزان در یک فضای آموزشی عادلانه با هم رقابت کنند تا امکان توسعه کمی و کیفی نظام آموزشی و پرورشی فراهم آید.
وی با انتقاد از کمبود امکانات مدارس دولتی و عادی نسبت به مدارس خاص بیان کرد: این امر چالش جدی به ویژه در مناطق محروم به وجود آورده و باید تدبیری درست بیندیشیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به پایین بودن میانگین نمرات آزمون نهایی دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و گفت: بهتر است با همفکری و هماهنگی بیشتر در مسیر بهبود و اصلاح این فرآیندها حرکت کنیم تا دغدغه‌ها و آسیب‌ها در این بخش رفع شود.
انتهای پیام/131/