خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 16 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۴۹ هزار دانش آموز مازندران امتحان نهایی دارند

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 16 اردیبهشت 1404 - 15:59
ساری - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: ۱۹ هزار دانش آموز پایه یازدهم و ۳۰ هزار دانش آموز پایه دوازدهم و ترمیمی امتحان نهایی دارند.
مدارس،آموزشي،پرورش،آموزش،عدالت،امتحانات،مقاوم،مازندران،مباحث ...

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون کلبادی نژاد بعدازظهر سه شنبه در نشست هماهنگی نهضت توسعه عدالت آموزشی اظهار کرد: در تحقق شعار دولت چهاردهم در بحث عدالت آموزشی در حوزه فضا و تجهیزات و کیفیت بخشی، که از مأموریت‌های با اولویت آموزش و پرورش محسوب می‌شود، تاکید پیگیری و مطالبه‌گری مجدانه استاندار مازندران و حضور دکتر خان محمدی را می‌طلبد تا ما بر حسب سهم و مسئولیت خود پیگیری بیشتری داشته باشیم.
تدبیر کنیم تا در هفته دولت اتفاقات خوبی در استان ساری و جاری شود.
وی افزود: در کنار مباحث محور توسعه عدالت آموزشی با توجه به برگزاری امتحانات نهایی و تأثیر قطعی ۶۰ درصدی معدل نیز از استاندار درخواست حمایت و مصوبه داریم و همچنین در برگزاری امتحانات، عدم قطعی برق در نوبت صبح را خواستاریم و مباحث امنیتی حوزه‌های امتحانی در صورت شرایط در استان در خرید اسکن، چاپگر، موتور برق و از ردیف‌های استانی هم اگر حمایت شویم سپاسگزار خواهیم بود.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: ۱۵۰ حوزه فیزیکی امتحان داریم که ۱۹ هزار دانش آموز پایه یازدهم و حدود ۳۰ هزار دانش آموز پایه دوازدهم و ترمیمی امتحانات نهایی خواهند داشت و کمک‌های خوبی از سوی وزارت آموزش و پرورش از منابع ملی و استانی حدود ۱۰ میلیارد به حساب مدارس واریز شده است.
وی ادامه داد: جلسه امروز بر اساس ابلاغیه‌هایی که از سوی وزیر محترم کشور به استانداران مبنی بر استفاده از ظرفیت مشارکت و حضور فعال عظیم و بی‌پایان مردم به نوعی مردمی‌سازی برگزارشد، منتج به رشد و شکوفایی خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: بر اساس سیاست‌های ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش مقام معظم رهبری موضوعات ضابطه‌مندی، بهسازی، زیباسازی، مقاوم سازی و مصون سازی با رعایت اصول معماری و اسلامی تاکید مؤکد است.
وی یادآور شد: موضوع جداول ۲۰ ماده ۸۷ برنامه هفتم پیشرفت در اهداف کمی سنجه‌های عملکردی و ارتقا نظام آموزشی که در حوزه سرانه فضا و کلاس‌های هوشمند کلاس‌های با تراکم بالای ۳۵ و مقاوم سازی و بازسازی کلاس‌های فرسوده و فاقد معیار که در دستور کار است، نظام مسئله‌های فضای آموزشی کشور در آن تاکید شده است که ساماندهی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز، مدارس سنگی و ناایمن، مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر، مدارس فرسوده یا مدارس با تخریب بازسازی و مقاوم سازی و سایر موضوعات از مسئله‌های آموزش و پرورش است که در مباحث عدالت در فضای آموزشی به آن پرداخته می‌شود.