نوسازی و بهسازی مدارس فرسوده در دستور کار است
ساری - رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: نوسازی و بهسازی مدارس فرسوده و تخریبی در همه استانها باید در نظاممسائل آن استان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حمیدرضا خان محمدی ظهر سه شنبه در نشست نوسازی مدارس توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: امروز هر کلاس درس به یک ویدئو پروژکتور و یک تبلت نیازمند است تا آموزش با کیفیت بیشتری انجام شود.
انتظار میرود که همه مدیران مرتبط در مازندران و خیران و گروههای مردمی، در نهضت توسعه عدالت آموزشی به این حوزه نیز توجه داشته باشند.
وی اظهار کرد: هدف اصلی رئیسجمهور و دولت از اجرای نهضت توسعه عدالت فضاها و تجهیزات آموزشی، این است که دانشآموزان به ویژه در مدارس دولتی سراسر کشور اول مهر رقم خوردن یک اتفاق خوب را احساس کنند.
وی افزود: خوشبختانه مدیران مازندران و به ویژه استاندار این استان پیگیری خوبی در اجرای طرح توسعه عدالت آموزشی دارد و تسلط و جدیت استاندار مازندران در پیگیری برای اجرای این طرح را در هیچ استانی ندیدم.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نوسازی و بهسازی مدارس فرسوده و تخریبی در همه استانها باید در نظاممسائل آن استان قرار بگیرد و انتظار داریم که فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستانها این موضوع را با جدیت و در اولویت امور هر شهرستان پیگیری کنند.
خانمحمدی با بیان اینکه در نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی نباید صرفاً بر فضاها متمرکز بود و از تجهیزات غافل شد، گفت: مسائل مربوط به فضاهای آموزشی در هر استان محدود است.
برای نمونه در مازندران اکنون حدود ۱۰۰ مدرسه از نظر کاستیهای فضای آموزشی در اولویت پیگیری استان قرار دارند.
اما مساله مربوط به تجهیزات پوشش عام دارد و همه مدارس را در بر میگیرد.
وی افزود: نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی همانگونه که از نامش مشخص است به موازات تلاش برای بهبود فضاهای آموزشی و مدرسهسازی، بر ارتقای کیفی مدارس از نظر تجهیزات آموزشی نیز تاکید دارد.
خانمحمدی با بیان اینکه در نهضت توسعه عدالت فضاها و تجهیزات آموزشی، مسائل از پایین به بالا حل میشوند، تصریح کرد: طبق نگرش و تاکید رئیس جمهور در این نهضت مهم زیرساختی الگوی نظاممسائل، حل مساله از پایین به بالا است.
یعنی گروهی از مردم که میتواند با راهبری مدیر مدرسه، دهیار، معتمد محله، شهردار و حتی خود مردم شکل بگیرد وارد کار شوند.
وی شکلگیری گروه مردمی را مهمترین رکن نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی برشمرد و گفت: در اجرای این طرح نظام تقسیم از بالا به پایین نمره خوبی نمیگیرد.
بنابراین مهم این است که هر کسی یک قسمت از کار را تحویل بگیرد.
خیران هم در این الگو حامیان اصلی کار هستند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: ما در اجرای این نهضت نگران تأمین منابع نیستیم.
چون هر جا مردم پای کار آمدند مساله حل شد.
برای نمونه در شهر قدس ساخت ۳۵ مدرسه ۱۸ کلاسه با مشارکت مردم و از محل مسئوولیتهای اجتماعی شرکتها در قالب این نهضت ملی آغاز شد.
نتیجه یک پایش میدانین و نظرسنجی رسمی نشان میدهد که ۷۸ درصد از مردم تمایل دارند مالیاتی که میپردازند در بخش مدرسهسازی هزینه شود.
این نشان میدهد که جامعه برای مشارکت در این حوزه همراه است و فقط باید ساختار مشارکت شکل داده شود.