78 درصد مردم میخواهند مالیاتشان را خرج مدرسه کنند - تسنیم
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به نظرسنجی های اخیر اعلام کرد: 78 درصد مردم خواستار اختصاص مالیاتشان به مدارس هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمیدرضا خانمحمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس، اظهار داشت: مهرماه امسال باید نقطه عطفی در تحول مدارس دولتی باشد.
وی در جلسه نهضت عدالت آموزشی که با حضور مسئولان استان مازندران برگزار شد از اهتمام ویژه استاندار مازندران در رسیدگی به مسائل آموزشی تقدیر کرد و این نگاه مردمی را بینظیر دانست.
وی با تأکید بر لزوم ارزیابی دقیق وضعیت عمرانی و کیفیتبخشی آموزشی در استان، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این است که دانشآموزان، بهویژه در مدارس دولتی، در ابتدای مهرماه امسال تغییرات ملموسی را احساس کنند.
خانمحمدی به اهمیت طرح نظام مسائل در شناسایی مشکلات مدارس اشاره و تصریح کرد: در صورت نبود برخی مسائل در این نظام، باید اصلاحات لازم صورت گیرد.
همچنین، تجهیز مدارس با فناوریهای آموزشی مانند ویدئو پروژکتور و لپتاپ از اولویتهای اصلی است و باید این امکانات در اختیار معلمان قرار گیرد.
وی افزود: حل مشکلات آموزشی نیازمند الگویی مبتنی بر مشارکت مردم است، بهگونهای که گروهی از شهروندان از جمله مدیران مدارس و اولیا بتوانند مسئولیت حل مسائل را بهصورت مشترک برعهده گیرند.
این گروهها با تقسیم وظایف، روند توسعه مدارس را سرعت خواهند بخشید و در نهایت تبدیل به هیأت امنای مدارس خواهند شد.
خانمحمدی همچنین بر ضرورت نقشآفرینی نهادهای مردمی و خیّران در بهبود وضعیت آموزشی تأکید کرد و از رسانه ملی خواست تا نهضت عدالت آموزشی را به یک گفتمان فراگیر تبدیل کند.
وی با اشاره به نظرسنجیهای اخیر اعلام کرد: 78 درصد مردم خواستار اختصاص مالیاتشان به مدارس هستند.
وی در پایان، مازندران را مهد استعدادها و تحولات مثبت آموزشی دانست و ضمن ابراز رضایت از عملکرد استان، از همدلی و تلاش مسئولان محلی برای ارتقای زیرساختهای آموزشی قدردانی کرد.
خانمحمدی اظهار داشت: مهرماه امسال باید فضای مدارس در بخشهای مختلف بهبود یابد و گروههای مردمی باید برای تکمیل پروژههای نیمهتمام دست به کار شوند.
رمز موفقیت این نهضت، همگرایی همه مردم در مسیر توسعه آموزش و پرورش است.
یونسی استاندار مازندران هم عدالت آموزشی را نیازمند توسعه زیرساخت و ارتقای کیفیت دانست.
وی بر لزوم توسعه زیرساختهای آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش در استان تأکید کرد و با اشاره به برنامه ساخت و تکمیل 101 مدرسه در سال جاری، اظهار داشت:
ما متعهد به اجرای این طرح هستیم و مسئولیت مستقیم این موضوع را به معاونت سیاسی، امنیتی استانداری محول کردهایم تا بدون اتلاف وقت، اقدامات لازم بهسرعت انجام شود.
در دو ماه آینده، شاهد پیشرفت پروژههای حوزه مدارس خواهیم بود.
استاندار مازندران با تأکید بر دو نگاه بنیادین در حوزه آموزش، افزود: نگاه ما به آموزش و پرورش، هم سختافزاری و هم نرمافزاری است.
توسعه فضای آموزشی ضروری است، اما این کافی نیست.
تحقق عدالت آموزشی تنها با ارتقای کیفیت آموزش ممکن خواهد شد.
صرف ساخت مدرسه بدون حضور معلمان توانمند و با تجربه، فایدهای ندارد.
باید این دو بخش را همزمان پیش ببریم.
وی با انتقاد از تمرکز موفقیتهای آموزشی در مدارس خصوصی، تصریح کرد: در کنکورهای سراسری، اکثریت قبولیها از مدارس خصوصی هستند، در حالی که کیفیت آموزشی باید در مدارس دولتی نیز ارتقا یابد.
از آموزش و پرورش انتظار داریم که در نگرش خود به مدارس دولتی تجدیدنظر کند.
اگر در هر منطقهای شاهد ضعف آموزشی بودید، به ما اطلاع دهید تا با تأمین منابع لازم، کیفیت آموزش را افزایش دهیم.
استاندار مازندران همچنین بر لزوم توجه ویژه به وضعیت فیزیکی مدارس استان تأکید کرد و گفت: مازندران 1200 مدرسه دارد که بخش قابل توجهی از آنها از استحکام کافی برخوردار نیستند.
از این تعداد، 100 مدرسه ناایمن هستند که باید هرچه سریعتر بهسازی شوند.
بههیچوجه نمیپذیریم که مردم شریف استان با کمبودهای زیرساختی آموزشی مواجه باشند.
این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
در این جلسه که با حضور مدیران حوزه آموزش و پرورش برگزار شد و راهکارهای عملیاتی برای بهبود شرایط مدارس مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/