پایان شیوههای سنتی آموزش؛ سوادآموزی البرز وارد فاز مدرن شد - تسنیم
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان البرز مهم ترین اولویت سوادآموزی در سال جدید را عبور از شیوه سنتی آموزش بر اساس اساسنامه جدید سازمان دانست و افزود: در اساسنامه جدید، مدرسه نقش اصلی را در شناسایی و آموزش افراد ایفا می کند.

رؤیا عسگرپور در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از کرج اظهار کرد: اولین اولویت ما در سال جاری، پیگیری فرآیند آموزشی افراد ثبت نام شده در طرح سوادآموزی و نگهداشت افراد تا آخرین مرحله است که توسط همکاران و آموزشیاران اجرا میشود.
وی مهمترین اولویت سوادآموزی در سال جدید را عبور از شیوه سنتی آموزش بر اساس اساسنامه جدید سازمان دانست و افزود: در اساسنامه جدید، مدرسه نقش اصلی را در شناسایی و آموزش افراد ایفا میکند و باید مقدمات لازم برای اجرای هر چهبهتر طرح مدرسه محوری فراهم شود.
معاون سوادآموزی آموزشوپرورش استان البرز تصریح کرد: نهضت سوادآموزی در نخستین گام، یعنی مهارت خواندن و نوشتن برای همه اقشار جامعه بود و انجام وظیفه کرد.
باید تعاریف جدید سواد را در جامعه فراگیر کند تا افراد بتوانند به بهترین شکل نقش سازنده خود را در جامعه ایفا کنند.
عسگرپور مهارتآموزی و آموزش سواد در حیطههای مختلف را یکی از مهمترین طرحها و رویکردهای سوادآموزی در سال جدید دانست و عنوان کرد: در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش مدرسه کانون تعلیم و تربیت و فعالیتهای محله محور معرفی شده است.
معاون سوادآموزی آموزشوپرورش استان البرز خاطرنشان کرد: طرح مدرسه محوری و ایجاد پایگاههای سوادآموزی در مدارس با توجه به نقش محوری مدرسه در اجرای تمام فعالیتهای سوادآموزی میتواند در رسیدن به نقطه مطلوب اثرگذار باشد.
به گفته وی، طرح سوادآموزی مدرسه محور، با بهرهگیری از ظرفیتها و قابلیتهای مدرسه میتواند منجر به بهبود و تقویت فرآیندهای آموزشی و نظارتی، بسترسازی تقاضامحور، تسهیل دسترسی کمسوادان و بیسوادان به امکانات آموزشی و در نتیجه عدالت آموزشی که موردتوجه رهبری و رئیس جمهور است باشد.
عسگرپور اظهار کرد: یکی از سیاستها و اولویتهای نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث آموزش و در راستای تحقق عدالت آموزشی انسداد مبادی بیسوادی و بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش است.
معاون سوادآموزی آموزشوپرورش استان البرز اذعان کرد: تلاش برای این امر فقط مختص به آموزشوپرورش و نهضت سوادآموزی نیست، تمامی دستگاهها و نهادهای استان باید با همکاری و تعامل و استفاده از ظرفیتها، آموزشوپرورش را در این امر یاری کنند.
انتهای پیام/