خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 15 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مدیرعامل بانک ملی: ارائه خدمات مالی به زائران، یک وظیفه معنوی است

مهر | اقتصادی | دوشنبه، 15 اردیبهشت 1404 - 20:23
مدیرعامل بانک ملی ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این بانک و سازمان حج و زیارت گفت: ارائه خدمات مالی به زائران، صرفاً یک مأموریت اقتصادی نیست، بلکه یک وظیفه معنوی است.
بانك،حج،ملي،ارائه،سازمان،زائران،زيارت،آمادگي،تأمين،حوزه،كشور ...

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴، ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این بانک و سازمان حج و زیارت با تبریک ایام دهه کرامت، بر نقش حاکمیتی و خدمت‌رسان این بانک در عرصه زیارت تأکید کرد و گفت: ما بانک ملی را صرفاً یک نهاد اقتصادی نمی‌دانیم، بلکه آن را سازمانی خدمت‌رسان به مردم می‌دانیم که همواره در مسیر ارائه خدمات به زائران و فعالیت‌های مذهبی، نقش فعالی ایفا کرده است.
وی با تأکید بر اهمیت ارائه خدمات شایسته به حجاج، اعلام کرد: زیرساخت‌های لازم به منظور تأمین نیازهای زائران در حوزه ارز، پیش‌پرداخت‌ها و وصول هزینه‌ها به‌صورت برخط و حضوری فراهم شده است تا خدماتی در شأن حجاج کشورمان ارائه شود.
نجارزاده با اشاره به تعامل مستمر میان بانک ملی و سازمان حج و زیارت طی سال‌های اخیر، گفت: در موسم حج، پیاده‌روی اربعین و دیگر مناسبت‌ها، همکاران ما در بانک با روحیه جهادی در کنار زائران بوده‌اند و خدمات متنوعی در حوزه تخصیص ارز، پشتیبانی مالی و زیرساخت‌های پیام‌رسانی ارائه داده‌اند.
وی همچنین از آمادگی بانک ملی برای توسعه همکاری‌ها با سازمان حج و زیارت خبر داد و افزود: در حوزه خدمات اعتباری و زنجیره تأمین نیز ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.
ما حتی در کشور عراق امکان ارائه خدمات بانکی مناسبی را داریم و می‌توانیم با حمایت‌های سازمان حج، در این حوزه نیز نقش‌آفرینی کنیم.
مدیرعامل بانک ملی همچنین از پیگیری موضوع راه‌اندازی کارت اعتباری مشترک با بانک‌های عربستانی برای زائران خبر داد و گفت: زیرساخت این طرح کاملاً فراهم است و پیچیدگی خاصی ندارد.
هدف ما این است که زائر بتواند کارت را در کشور مقصد شارژ و مصرف کرده و در صورت باقی‌ماندن اعتبار، آن را در داخل کشور بازیابی کند.
وی افزود: همکاران بانک ملی ایران با تمام توان برای ارائه خدمات و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز بسیج شده‌اند و محصولات متنوعی نیز برای تسهیل امور حجاج طراحی شده است.
بخشی از این زنجیره خدمت، با همکاری سازمان حج و زیارت در عربستان سعودی تکمیل می‌شود؛ از جمله ارائه کارت‌های اعتباری ویژه زائران که با هدف تسهیل پرداخت‌ها و ارتقای امنیت مالی در سفر طراحی شده و زیرساخت‌ها و تضامین لازم برای اجرای آن مهیاست، که البته مستلزم مذاکرات نهایی با کارگزاران عربستانی است.
نجارزاده ضمن تأکید بر لزوم حل برخی مسائل سیاسی برای توسعه شعب خارجی بانک ملی، به تجربه اخیر در افتتاح دوباره شعبه این بانک در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: در صورت مساعدت دولت عربستان، می‌توانیم خدمات بانکی را در موسم حج گسترش دهیم.
وی از آمادگی شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز سازمان حج، چه در داخل و چه در خارج کشور خبر داد و افزود: این همکاری‌ها می‌تواند سطح خدمات به زائران را ارتقا داده و فرآیند تأمین را تسهیل کند.
مدیرعامل بانک ملی در پایان خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم بسیاری از نیازهای سازمان حج را به‌صورت سیستمی و از طریق شرکت سداد پاسخ دهیم.
همچنین می‌توانیم خدمات معیشتی متناسب با شرایط همکاران سازمان حج را طراحی و ارائه کنیم.
نجارزاده همچنین از نقش پیام‌رسان «بله» به‌عنوان ابزار مکمل خدمات مالی یاد کرد و گفت: این پیام‌رسان نیز امکانات مناسبی برای زائران ایجاد کرده و آمادگی داریم تا با نیازسنجی دقیق، تنوع خدمات را افزایش دهیم.