روایت «مینا و پلنگ» برند جهانی روستایی کندلوس تعیین شد
ساری- مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران گفت: روایت مینا و پلنگ با رویکرد زیست محیطی به عنوان برند جهانی روستای کندلوس تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ایزدی در حاشیه بازدید از روستای کندلوس از تشکیل کارگروه تخصصی پیگیری پرونده ثبت میراث جهانی روستای کندلوس خبر داد و به اجرای کاهگل برای تمام روستا به منظور نظم بصری مناسب اشاره کرد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران با بیان اینکه تابلوهای چوبی براساس نام بومی منطقه نصب شد، افزود: روایت مینا و پلنگ با رویکرد زیست محیطی به عنوان برند جهانی این روستا تعیین شده است.
وی با بیان اینکه طراحی و نقاشی نیز مرتبط با این موضوع انجام شده است، تصریح کرد: پرونده چند افسانه و موضوع میراثی با مشارکت مردم تدوین شده و برای ثبت به وزارت میراث فرهنگی ارسال شده است.
ایزدی به معرفی روستا با محوریت آموزشی در پلتفرمهای بینالمللی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون همکاری خوبی بین دستگاههای اجرایی وجود داشته و خانه محیط زیست در این روستا نیز افتتاح شده است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران به پیگیری برای رفع مشکلات زیرساختی این منطقه، تاکید کرد.