خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 15 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ماجرای تصویر منتشر شده از بیلبوردهای تهران در شبکه‌های اجتماعی

مهر | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 15 اردیبهشت 1404 - 16:52
در پی انتشار تصاویری دستکاری‌شده در شبکه‌های اجتماعی که به اشتباه به تبلیغات شهری تهران نسبت داده شده بود، سازمان زیباسازی شهر تهران اطلاعیه‌ای صادر کرد.
تهران،سازمان،زيباسازي،انتشار،رسمي،شهر،معتبر،تبليغات

‌به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان زیباسازی شهر تهران، در پی انتشار تصاویری دستکاری‌شده و فریب دادن مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی که به اشتباه به تبلیغات شهری تهران نسبت داده شده بود، سازمان زیباسازی شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای رسمی به این شایعات پایان داد.
این سازمان بر ضرورت رجوع به منابع معتبر خبری تاکید کرده و از شهروندان خواسته است که در مواجهه با مطالب منتشر شده در فضای مجازی، تنها به منابع رسمی و معتبر استناد کنند.
سازمان زیباسازی شهر تهران ضمن تکذیب تصویری که به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغات شهری نسبت داده شده است، اعلام کرد که این تصویر کاملاً جعلی و دستکاری‌شده با نرم‌افزار رایانه‌ای است و هیچ‌گونه ارتباطی با فعالیت‌های رسمی تبلیغاتی شهرداری ندارد.
همچنین، این تصویر در سامانه رصد تبلیغات شهری نیز سابقه‌ای از آن ثبت نشده است.
بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، تصویر واقعی مربوط به تبلیغ یک فیلم کمدی با عنوان «حاج‌آقا سلام علیکم» است که توسط برخی افراد سودجو با دستکاری و انتشار در فضای مجازی، تلاش شده تا آن را به شهرداری تهران منتسب کنند.
این اقدام تنها در راستای تخریب شهرداری تهران و به قصد گمراه کردن مخاطبان در کانال‌هایی صورت می‌گیرد که هدفشان انتشار اخبار نادرست و استفاده از روش‌های غیراخلاقی برای آسیب به اعتبار نهادهای خدماتی است.
سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین تاکید کرد که انتشار چنین اخبار و تصاویری باعث تشویش اذهان عمومی و تخریب بی‌اساس نهادهای خدماتی می‌شود و از تمامی شهروندان خواسته است که برای جلوگیری از گمراهی، اطلاعات خود را تنها از منابع معتبر و رسمی کسب کنند.