شأن معلمی در نظام اسلامی باید بازتعریف شود
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جایگاه معلمی تربیت در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تکریم معلمان در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجتالاسلام والمسلمین حمید نیکزاد امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان ایلام به تفاوتهای مهم در تربیت اشاره کرد و اظهار داشت: شأن تربیت از آن خداوند است و معلم در مسیر رشد و کمال قرار دارد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم باید به پرورش اندیشهها بپردازند و نه صرفاً بیان آنها، افزود: جایگاه معلمی تربیت در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.
نیکزاد با اشاره به وجود نظریات متنوع در مباحث تربیتی، گفت: هیچ نظام تربیتی نمیتواند به منبع توحید متصل باشد، جز نظام تربیتی اسلام که برگرفته از آیات و روایات است.
وی به تاریخچه نامگذاری روز معلم پرداخت و گفت: اعتراضات معلمان در سال 1340 منجر به شهادت یکی از معلمان شد.
وی با بیان اینکه هیچ نظام تربیتی نمیتواند به منبع توحید متصل باشد جز نظام تربیتی اسلام که برگرفته از آیات و روایات قرآن است، گفت: معلم جایگاه رفیعی در نظام جمهوری اسلامی دارد، باید قدر آنها را دانست و به مشکلات آنها توجه کرد.
وی با بیان اینکه باید از آموزش و پرورش انتظار بیشتری داشته باشیم گفت: معلمان با وجود مشکلات، در تلاش برای انجام وظایف خود هستند و نقش آنها در شکلگیری شخصیت کودکان و نوجوانان بسیار مهمتر از دیگر مشاغل است.
دبیر ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش به وجود 4000 معلم خیر در استان اشاره کرد و ضمن قدردانی از تلاشهای آنها برای توانبخشی گفت: این معلمان با وجود مشکلات، همچنان پای کار مردم هستند و شایسته تقدیر و تشکر هستند.
انتهای پیام/180/.