محتوای دروس دانشگاه علامه طباطبائی بازنگری می شود
سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی از بازنگری محتوای دروس تا بهبود فرایندهای پشتیبانی و ارائه خدمات آموزشی خبرداد و گفت: ارتقای کیفیت آموزش، یکی از اولویتهای اصلی ما در سال پیش رو خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبائی، در آیین تجلیل از مدیران و کارکنان برتر آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، شجاع احمدوند، سرپرست دانشگاه، با تأکید بر نقش حیاتی کارکنان آموزش در پایداری و پیشرفت نهاد دانشگاهی، گفت: کارکنان حوزه آموزش ستونهای استوار نظام آموزش عالی هستند و از بدو تأسیس دانشگاه، نقشی بیبدیل در پیشبرد اهداف علمی و تربیتی ایفا کردهاند.
وی در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران، استادان و کارکنان آموزشی برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاشهای مجموعه معاونت آموزشی اظهار کرد: بر خودمان واجب میدانیم که بهطور مستمر مراتب سپاس و تقدیر خود را از تلاشهای همکاران این حوزه ابراز کنیم.
گاه در تقویمهای رسمی، نام این عزیزان ثبت نمیشود؛ اما نام آنها در حافظه و قلب دانشجویان و استادان دانشگاه حک شده است.
این نوع ماندگاری، ارزشمندتر از هر ثبت اداری است.
احمدوند با بیان اینکه آموزش تنها بهمعنای انتقال مفاهیم نیست، بلکه فرایندی از آفرینش و ساختن آینده است، افزود: کارکنان آموزش با آجرهای تعهد و سیمان صداقت، بنای بلند اندیشه را در ذهن نسل جوان میسازند.
آنها با صبوری، متانت و روحیه پدرانه و مادرانهای که دارند، محور اصلی تعاملات سالم در فضای دانشگاه هستند.
به همین دلیل، کمترین تنشها در میان واحدهای اداری را در این حوزه شاهد هستیم.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به دشواریهای کاری این حوزه گفت: حجم بالای فعالیتها، کمبود منابع و انتظارات بالا، فشارهای جسمی و روانی مضاعفی بر همکاران آموزشی وارد میکند، اما آنچه موجب غلبه بر این چالشها شده، همدلی، برنامهریزی، بهبود مستمر و اعتمادی است که این عزیزان در تعامل با دانشجویان، استادان و مدیران ایجاد کردهاند.
وی با بیان اینکه شنیدن صدای همکاران آموزش وظیفهای اساسی است، افزود: پشتیبانی از این مجموعه برای ما افتخار است.
تلاش خواهیم کرد محیطی همراه با امنیت، امید و پیشرفت برای همه همکاران فراهم کنیم.
احمدوند در ادامه سخنان خود، با تشکر از مدیریت و بدنه کارشناسی معاونت آموزشی، از تدوین برنامههایی برای ارتقای کیفیت آموزش در سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: خوشبختانه در این دوره نیز، مانند دورههای گذشته، مدیران حوزه آموزش از میان چهرههای فرهیخته و با دانش انتخاب شدهاند.
این افراد با تکیه بر تخصص خود، شاخصهای ارتقای کیفیت آموزشی را طراحی و اجرایی خواهند کرد.
وی افزود: ارتقای کیفیت آموزش، یکی از اولویتهای اصلی ما در سال پیش رو خواهد بود؛ برنامههایی که از بازنگری محتوای دروس گرفته تا بهبود فرایندهای پشتیبانی و ارائه خدمات آموزشی را در بر میگیرد.
از همین جلسه، استارت مباحث عملیاتی در این زمینه زده شده و امیدواریم تا پایان سال، بتوانیم گزارشی روشن و قابل دفاع از عملکرد آموزشی دانشگاه ارائه دهیم.