انتخاب مدیران گروههای پژوهشی مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی
مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی در اطلاعیهای نحوه انتخاب مدیران گروههای پژوهشی این مؤسسه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی به عنوان بازوی پژوهشی سازمان تأمین اجتماعی، به منظور تقویت و تکمیل کادر پژوهشی خود، از متخصصان و پژوهشگران واجد شرایط برای تصدی جایگاه مدیر گروه پژوهشی (تمام وقت) در حوزههای زیر دعوت به همکاری میکند:
بیمه اجتماعی و محاسبات (اکچوئری)
- سیاستگذاری و اقتصاد سلامت
- اقتصاد و سرمایهگذاری
- مدیریت، حکمروایی و فناوری
- مطالعات اجتماعی و فرهنگی
- مطالعات حقوقی
شرایط عمومی
- دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد در رشتههای مرتبط با گروه پژوهشی مورد نظر
- داشتن حداقل ۵ سال سابقه فعالیت پژوهشی یا مدیریت پژوهشی در حوزه مرتبط
- آشنایی با ساختار، مأموریت و چالشهای سازمان تأمین اجتماعی و نظام رفاه اجتماعی کشور
- تسلط به زبان انگلیسی
- شایستگیها و مهارتهای کلیدی
- تفکر راهبردی و تحلیلی در زمینه روندهای کلان اجتماعی، اقتصادی و بیمهای در کشور
- توانایی مدیریت، راهبری و نظارت بر پروژههای تحقیقاتی و کاربردیسازی نتایج پژوهشهای سیاستگذارانه
- مهارتهای ارتباطی، کار گروهی و تعامل مؤثر با پژوهشگران، ذینفعان و سیاستگذاران.
شرایط اختصاصی
۱- بیمه اجتماعی و محاسبات (اکچوئری)
رشته تحصیلی: علوم اقتصادی (ترجیحاً گرایشهای نظری، مالی یا اقتصادسنجی)، مدیریت بیمه، اقتصاد بیمه یا آمار (ترجیحاً گرایش بیمه سنجی / آکچوئری)
سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات کاربردی در زمینه نظامهای مدیریت، نظارت، حاکمیت و توسعه بیمههای اجتماعی، مدیریت ریسک، استانداردهای حسابداری و سرمایهگذاری در صندوقهای بازنشستگی
مهارتهای فنی: آشنایی با نرم افزار (های) PROST، R، MATLAB، Eview، Stata و Excel پیشرفته
۲- سیاستگذاری و اقتصاد سلامت
رشته تحصیلی: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، سیاستگذاری عمومی، بهداشت عمومی، سلامت و رفاه اجتماعی، سیاستگذاری سلامت.
سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات کاربردی در زمینه طراحی، ارزیابی یا تحلیل سیاستهای نظام سلامت، پوششهای خدمات درمانی، مبانی تجویز و مصرف دارو، تحلیل ریسک سلامت بیمه شدگان، مدیریت منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان، سیاستهای دارویی، حسابداری و مدیریت مالی سلامت.
مهارتهای فنی: تسلط بر روشهای تحلیل دادههای سلامت و نرم افزارهای آماری مرتبط.
۳- اقتصاد و سرمایهگذاری
رشته تحصیلی: علوم اقتصادی (ترجیحاً گرایشهای نظری، اقتصادسنجی، مالی یا بخش عمومی) و مدیریت مالی.
سوابق پژوهشی: تجربه پژوهشی در تحلیل منابع و مصارف صندوقهای بازنشستگی، بیمه بیکاری، تحلیل بازار سرمایه و بازار پول (با تمرکز بر نقش صندوقهای بازنشستگی در سرمایهگذاری)، مدیریت داراییهای و پایداری مالی صندوقهای بازنشستگی، سیاستگذاری اقتصادی، و مدلسازی اقتصادی.
مهارتهای فنی: آشنایی با تکنیکهای اقتصادسنجی (Panel, Time Series, VAR, SVAR)، تحلیل هزینه-فایده، تحلیل ریسک سرمایهگذاری و نرم افزارهای مرتبط.
۴- مدیریت، حکمروایی و فناوری
رشته تحصیلی: سیاست گذاری عمومی، مدیریت و رفتار سازمانی.
سوابق پژوهشی: تجربه در اجرای مطالعات مرتبط با حکمروایی و کارآفرینی سازمانی، ارتقای بهرهوری سازمانی، تحول دیجیتال، و کاربرد فناوری در مدیریت و سیاست گذاری تأمین اجتماعی.
مهارتهای فنی: تسلط بر ابزارهای تحلیل داده و فناوریهای نوین مدیریت سازمانی.
۵- مطالعات اجتماعی و فرهنگی
رشته تحصیلی: جامعهشناسی، مطالعات فرهنگی، رفاه اجتماعی، سیاستگذاری اجتماعی، روانشناسی اجتماعی، مددکاری اجتماعی.
سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات کاربردی در زمینه تأمین اجتماعی، فقر و رفاه اجتماعی، سیاستهای رفاهی، سالمندی و مسائل اجتماعی کشور.
مهارتهای فنی: تسلط بر روشها و نرم افزارهای پژوهش کمی (SPSS، PLS، LISREL، SAS) و کیفی (ATLAS.ti، MAXQDA ).
۶- مطالعات حقوقی
رشته تحصیلی: حقوق (گرایشهای حقوق عمومی یا حقوق خصوصی)
سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات حقوقی در زمینه قوانین و مقررات تأمین اجتماعی، حقوق بیمه شدگان، تحلیل حقوقی صندوقهای بازنشستگی، قراردادهای بیمهای، حل و فصل اختلافات حقوقی در حوزه تأمین اجتماعی
مهارتهای فنی: تسلط بر روشهای تحلیل حقوقی، تفسیر متون حقوقی، تنقیح قوانین و مقررات و نرم افزارهای مدیریت اسناد حقوقی
مدارک مورد نیاز
۱- رزومه کامل علمی و حرفهای در قالب PDF.
۲- طرح پیشنهادی (Proposal) برای مدیریت گروه پژوهشی (حداکثر ۱۵۰۰ کلمه) شامل:
اهداف و چالشهای سیاستی اولویتدار گروه پژوهشی
چشم انداز، رویکرد و برنامههای پیشنهادی برای تحقق اهداف
نمونهکارهای پژوهشی (حداکثر ۳ مورد از مقالات، گزارشها یا پروژههای مرتبط).
کپی مدارک تحصیلی و گواهیهای مرتبط.
نحوه ارسال مدارک
مدارک باید بهصورت فایل PDF و از طریق ایمیل به آدرس research@ssor.ir ارسال شوند.
مهلت ارسال مدارک: تا پایان وقت اداری ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴.
نکته: در موضوع ایمیل حتماً نام گروه پژوهشی مورد نظر ذکر شود.
فرایند ارزیابی
بررسی اولیه: ارزیابی مدارک و رزومهها توسط کمیته علمی مؤسسه.
مصاحبه حضوری: دعوت از نامزدهای منتخب برای ارائه برنامههای پیشنهادی و مصاحبه.
اعلام نتایج نهایی تا پایان خردادماه ۱۴۰۴
برای کسب اطلاعات بیشتر، با ایمیل info@ssor.ir تماس حاصل فرمائید.
وبسایت رسمی مؤسسه: www.ssor.ir