نقش حیاتی خانوادهها در موفقیت آموزش و پرورش خوزستان - تسنیم
مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان گفت: تجربه ثابت کرده است که میزان اهتمام خانواده ها به آموزش فرزندانشان، عامل تعیین کننده در نتایج تحصیلب دانش آموزان دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ناصر علیفر، مدیرکل آموزشوپرورش خوزستان در مراسم روز معلم که در پردیس دانشگاه فرهنگیان رسول اکرم(ص) برگزار شد، با اشاره به تفاوت فاحش عملکرد آموزشی شهرهای مختلف استان، اظهار کرد: بررسی آمار قبولی در دانشگاههای معتبر نشان میدهد هرجا که آموزش دغدغه اول خانوادهها بوده، نتایج بسیار بهتری حاصل شده است.
وی با تأکید بر اینکه آموزشوپرورش به تنهایی نمیتواند بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشد، گفت: در برخی شهرها، خانوادهها برای پیشرفت تحصیلی فرزندشان از داراییهای مادی خود میگذرند؛ اما در مناطقی که چنین حمایتی وجود ندارد، شاهد افت عملکرد هستیم.
به همین خاطر است که معتقدم آموزش باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.
علیفر با اشاره به تجربه شخصی خود از تحصیل در همین مرکز تربیت معلم، تصریح کرد: اگر امروز مدیرکل شدهام، حاصل زحمات اساتید همین مجموعه است.
باید قدر معلمان را دانست.
معلم، معمار آینده است؛ نه در شعار، بلکه در عمل، آنطور که در ایام کرونا دیده شد.
مسعود صالحی، رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان نیز در این مراسم با تأکید بر نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقای کیفی آموزش، گفت: امروز مهمترین مأموریت ما، تربیت معلمانی است که نهتنها متخصص، بلکه دغدغهمند و متعهد باشند.
معلم آینده باید هم فهم دقیق تربیتی داشته باشد و هم هویت حرفهای خود را باور کرده باشد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مأموریتگراست نه مدرکگرا، افزود: رویکرد ما تربیت نیروی انسانی برای آینده نظام است، نه صرفاً تولید مدرک.
نگاه ما باید از ادارهمحوری به مدرسهمحوری تغییر کند؛ یعنی تربیت معلم بر اساس نیاز مدرسه، نه صرفاً براساس فرآیند اداری باشد.
انتهای پیام/