کاهش 40 درصدی آسیبهای اجتماعی توسط معلمان - تسنیم
معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: حضور معلمان توانمند در مدرسه و جامعه تا 40 درصد از آسیب های اجتماعی می کاهد، به همین دلیل لازم است تا از معلم و مدرسه برای توسعه فرهنگ گفت وگو در بین نسل ها بهره مند شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سالار قاسمی امروز در آیین بزرگداشت مقام معلم که با حضور سالار ولایتمدار و فاطمه محمدبیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان و معلمان استان در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه آموزشی کشور نیز مانند انرژی دچار ناترازی هستیم با این تفاوت که ناترازی آموزشی به دیگر بخشهای کشور نیز تعمیم مییابد.
وی افزود: لازم است در روز معلم تنها به پاسداشت و تقدیر اکتفا نکنیم و این گرامیداشت را به فرصتی برای تعریف جدید از حکمرانی صحیح در کشور تبدیل کنیم و سنگ بنای رشد و تعالی کشور را از آموزش و پرورش بنا بگذاریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای پرورش نسلی پیشگام لازم است تا معلمان خودشان عامل باشند و با عمل به آنچه میگویند، بستر ایجاد جامعهای پویا و اندیشمند را برای توسعه کشور فراهم کنیم.
قاسمی تصریح کرد: از نقش معلم در توسعه اجتماعی نباید غافل شد، چرا که حضور معلمان توانمند در مدرسه و جامعه تا 40 درصد از آسیبهای اجتماعی میکاهد به همین دلیل لازم است تا از معلم و مدرسه برای توسعه فرهنگ گفتوگو در بین نسلها بهره مند شویم.
وی افزود: امروز با توسعه فضای مجازی و هوش مصنوعی لازم است تا در حوزه آموزشی تحولی ایجاد کنیم و تنها به سختافزار تکیه نکنیم، آینده آموزشی را هوش مصنوعی رقم میزند که نباید در این حوزه عقب بمانیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رفع مشکلات جامعه فرهنگی کشور نیازمند توجه ویژه و تخصیص بودجه لازم است تا دانشگاههای تربیت معلم به سمت توسعهمحوری حرکت کرده و با افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه و ارتقای آن از 9 درصد به 20 درصد بتوانیم فرصتهای پژوهشی جدید را رقم بزنیم.
انتهای پیام/