چیستی، چرایی و چگونگی سواد انقلابی در آموزش و پرورش
مرکز تعلیم و تربیت اندیشگاه بیانیه گام دوم به مناسبت گرامیداشت هفته معلم نشستی با عنوان چیستی، چرایی و چگونگی سواد انقلابی در آموزش و پرورش برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز تعلیم و تربیت اندیشگاه بیانیه گام دوم به مناسبت گرامیداشت هفته معلم نشستی با عنوان چیستی، چرایی و چگونگی سواد انقلابی در آموزش و پرورش برگزار کرد.
حسین زاده معاون امور پرورشی وزارت آموزش و پرورش در این نشست بیان کرد: ما چهارچوبهای برای انقلابی گری تعریف میکنیم که با تعابیر رهبر انقلاب فاصله دارد.
انقلابی گری را نباید با رفتارهای هیجانی اشتباه گرفت.
وی افزود: باید روی شناخت انقلاب سواد انقلابی که تفکر و منش انقلاب را نشاید میدهد تاکید کنیم تا به چارچوبهای انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.
یکی از موضوعات برای ارتقای سواد انقلابی تاریخ است.
ما در تاریخ معاصر ضعف جدی داریم.
تاریخ غرب که در آن خوب عمل نکرده ایم و دیگری تاریخ اسلام است.
حسین زاده در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر شناخت امام خمینی و رهبر انقلاب از منظر سیره و گفتمان اندیشه و بیانات اهمیت زیادی دارد.
بعضی از متون اصلی مثلاً در شناخت امام برخی پیامهای امام لازم است مورد بررسی قرار گیرد.
این متون قواعد این سواد انقلابی را تقویت میکند.
در خصوص رهبر انقلاب هم بیانیه گام دوم سرگذشت و سرشت و سرنوشت انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مبانی و اندیشه انقلاب به مسائل مختلف میپردازد.
اما در مورد مسائل روز کم میآورد.
گاه باید متن کامل بیانات رهبر انقلاب در موضوعات روز را مورد توجه قرار دهیم.
مثلاً من معتقدم لحن رهبر انقلاب در مورد مذاکرات امروز متفاوت از دوره برجام است.
متن کامل بیانات از این منظر حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: ما در ساختار پرورشی نیاز به تحول داریم.
در مرحله اول ما بر زیست بوم پرورشی مدرسه تمرکز داریم.
که ۵ عنصر کلیدی دارد.
همکاران رسمی و غیر رسمی پرورشی به عنوان عنصر اول، دانشآموزان عنصر دوم هستند که باید به خود آنها میدان داد و به آنها نقش بدهیم، عنصر سوم فناوریهای پرورشی، خلاقیتها، ابتکارات روز و فناوریهای نوظهور، عنصر چهارم محتوا و مهندسی پیام و در نهایت برنامه درسی پرورشی عنصر آخر این مسئله است.
در حال تکمیل…