کدام تیپ شخصیت ها بیشتر از ایموجی استفاده می کنند؟
به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تکامل و فلسفه در مطلبی با عنوان خودشیفتهها بیشتر از ایموجی استفاده میکنند نوشت:
مطالعهای جدید ارتباط بین استفاده از ایموجی و ویژگیهای شخصیتی، بهویژه با تمرکز بر تفاوتهای جنسیتی و «سهگانه تاریک شخصیت» (خودشیفتگی، ماکیاولیسم، سایکوپاتی) را بررسی کرده است.
نخست آنکه پژوهش نشان داد که زنان به طور معناداری بیشتر از مردان از انواع ایموجیها، چه مثبت و چه منفی، در پیامهای متنی و شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
اما مهمترین یافتهی این پژوهش، وجود ارتباط مثبت بین استفادهی مکرر از ایموجی و سطح بالای خودشیفتگی در هر دو جنس است.
این ارتباط بهویژه در زنان قویتر دیده شد.
در مردان، استفادهی بیشتر از ایموجی با سطح بالاتر ماکیاولیسم و همچنین روانرنجوری (نوروتیک بودن) مرتبط بود.
مردان روانرنجورتر تمایل بیشتری به استفاده از ایموجیهای منفی داشتند.
در هر دو جنس، افراد برونگراتر بیشتر از افراد درونگرا از ایموجی استفاده میکردند.
علت؟
محققان حدس میزنند که افراد، بهخصوص خودشیفتهها، ممکن است از ایموجیها به عنوان بخشی از استراتژی ارتباطی برای مدیریت تأثیرگذاری و خودنمایی استفاده کنند.
به وضوح مشخص است که باید علل پنهانی بیشتری در کار باشد که پژوهشهای بعدی از آنها پرده برمیدارند.
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.