خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 13 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

21 هزار دانش آموز 15 تا 17 ساله بازمانده از تحصیل در کرمان

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 13 اردیبهشت 1404 - 09:13
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: 21 هزار و 243 دانش آموز بازمانده از تحصیل 15 تا 17 ساله داریم که در رشته های نظری درس می خواندند.
كرمان،استان،نمرات،امتحان،نهايي،پرورش،آموزش،شهيد،مدرسه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا فرحبخش صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور استاندار در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید استاد مطهری و مدیر کل شهید آموزش و پرورش استان کرمان شهید ایرانمنش با تبریک هفته معلم، اظهار داشت: تکریم معلمان بسیار اهمیت دارد و همه باید تلاش کنیم تا جایگاه معلم حفظ شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، عنوان کرد: یکی از مواردی که همواره مورد بحث است میانگین پایین نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان در استان کرمان است که این عدد زیر 10 است.
وی با بیان اینکه دستور کار جلسه امروز در ارتباط با نمرات امتحان نهایی دانش آموزان استان کرمان است که از میانگین کشوری خیلی پایین است، گفت: برای ارتقای نمرات راهکار داریم.
وی با عنوان اینکه حدود 568 مدرسه در رشته‌های نظری دور دوم در سطح استان کرمان داریم، افزود: 21 هزار و 243 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل 15 تا 17 ساله داریم که در رشته‌های نظری درس می‌خواندند.
فرحبخش با بیان اینکه توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای یکی از راهکارهای مهم برای رشد نمرات امتحان نهایی است و باید این راهبرد را در پیش داشته باشیم، ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه نیز توسعه هنرستان‌ها تأکید شده است.
وی با عنوان اینکه اعتبارات سهم فنی و حرفه‌ای را باید ویژه دید و با این عددهای کوچک نمی‌شود کاری کرد، افزود: در سطح استان کرمان در هر منطقه که تعداد هنرستان‌ها بیشتر است، نمرات امتحان نهایی نیز بالاتر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، با بیان اینکه تمام مدارس لازم التوجه احصا شده است و در کوتاه مدت نیاز است به این مدارس نگاه ویژه شود، گفت: مدیر مدرسه در ارتقای شاخص‌های دانش‌آموزی بسیار اهمیت دارد و مدیر مدرسه باید فارغ از نگاه سیاسی و بر اساس توانمندی انتخاب شود.
انتهای پیام/511/