مدرسه ملی نخبگان تلاوت الگویی برای شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی
مدیر مدرسه ملی نخبگان تلاوت، در مراسم افتتاحیه این مدرسه با تشریح اهداف و ساختار آن، از ایجاد بستری منظم برای شناسایی و رشد استعدادهای قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محرابی، مدیر مدرسه ملی نخبگان تلاوت، در مراسم افتتاحیه این مدرسه قرآنی که امروز ۱۱ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: قرار بود بستری برای شناسایی استعدادهای قرآنی فراهم شود و این کار زمانبر بود تا اینکه دورههایی برگزار شد و موفق به استعدادیابی شدیم.
با استعدادهای قرآنی زیادی آشنا شدیم که بسیاری از آنها پیشتر در هیچ دورهای شرکت نکرده بودند.
وی افزود: سعی کردیم فضای تمرین، رشد و پیشرفت را برای این استعدادها فراهم کنیم و در جشنواره تلاوت نیز روی آموزش تأکید ویژهای داشتیم.
محرابی با اشاره به محورهای مدرسه تلاوت توضیح داد: مدرسه سه محور اصلی دارد؛ نخست فعل تلاوت که شامل ترتیل، حفظ، تلاوت ترتیبی و سایر بخشهاست؛ دوم حوزه سواد تلاوت؛ و سوم تربیت قرآنی.
البته تناسبسازی نیز متناسب با شرایط صورت میگیرد.
او درباره ساختار مدرسه گفت: این مدرسه به دلیل نظم و ساختار منسجم، شبیه به مدارس آموزش و پرورش طراحی شده است.
استعدادیابی انجام شده و افراد مستعد شناسایی شدهاند.
ما استعدادیابی فعالانه داریم؛ یعنی حتی اگر فردی هنوز با تلاوت قرآن آشنا نباشد اما استعداد داشته باشد، او را شناسایی میکنیم.
محرابی همچنین به معرفی اعضای تیم اجرایی مدرسه پرداخت و گفت: مدیریت اجرایی بر عهده سعید مردانی است، محمد شکیبا مسئول فنی طرح، استاد شاهمیوه بهعنوان مشاور، و هادی قاسمی معاون آموزش و ارزیابی هستند.
در پایان مراسم نیز پنج نفر از قاریان برگزیده از استانهای مختلف به اجرای برنامه پرداختند.