خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فرش قرمز شهرداری کرج برای سرمایه‌گذاران - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1404 - 14:12
شهردار کرج گفت: سال جاری به درستی به عنوان سرمایه گذاری برای تولید نام گذاری شده، ما در شهرداری کرج با تمام ظرفیت خود در این مسیر گام برمی داریم.
پروژه،كرج،شهر،كياني،شهردار،شرايط،بزرگراه،مسير،شهري،شهرداري،ت ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مهرداد کیانی، شهردار کرج امروز در برنامه رادیویی البرز من سلام ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار مدیریت شهری در دوره ششم، تلاش برای همسان‌سازی پرداخت‌ها در چارچوب نظام هماهنگی تعریف‌شده برای تمامی کارکنان شهرداری بوده است.
بااین‌حال، یکی از چالش‌های جدی که با آن مواجه هستیم، تنوع در نوع قراردادهای کاری کارکنان است.
وی افزود: نمی‌دانم دقیقاً ریشه این موضوع کجاست اما در حال حاضر در شهرداری کرج، حدود هفت یا هشت نوع قرارداد مختلف وجود دارد که همکاران بر اساس آن‌ها با شهرداری همکاری می‌کنند.
این تعدد در نوع قراردادها، نه‌تنها باعث تفاوت‌هایی در پرداخت‌ها شده، بلکه نارضایتی‌هایی را نیز در میان کارکنان به دنبال داشته اما اصلاح این وضعیت از اختیارات مدیریت شهری خارج و اصلاح آن نیازمند قوانین بالادستی است.
شهردار کرج اذعان کرد: شورای اسلامی شهر کرج نیز در این زمینه همراهی و دیدگاهی مثبت داشته و تمامی لوایحی که از سوی مدیریت شهری برای بهبود وضعیت نظام پرداخت‌ها ارائه شده، با نظر مساعد شورا به تصویب رسیده است.
حتی اعضای شورا نیز در قالب طرح‌ها و پیگیری‌های مستقل، تلاش کرده‌اند تا اصلاحات لازم در این نظام به‌وجود آید.
در سال گذشته، به‌واسطه همین هم‌افزایی و تعامل اتفاقات خوبی رقم خورد.
تلاش برای پرداخت‌های هماهنگ و هم‌زمان برای کارکنان
کیانی با بیان اینکه توانستیم بخش قابل‌توجهی از پرداخت‌ها را هماهنگ و نسبت به اجرای آن‌ها اقدام کنیم، مطرح کرد: امروز همکاران ما آثار و برکات این اقدامات را به‌خوبی لمس می‌کنند، اما هنوز فاصله‌هایی در پرداخت‌ها وجود دارد که باید به حداقل برسد تا شرایط بهتری داشته باشیم.
برخی سازمان‌ها و مناطق هنوز در این زمینه عقب‌تر هستند و تعدادی از همکاران نسبت به وضعیت موجود ابراز نارضایتی دارند.
وی با اشاره به اینکه این دغدغه‌ها برای ما بسیار مهم است و حتماً بعد از این جلسه، موضوع را به‌طورجدی پیگیری خواهم کرد، خاطرنشان کرد: هدف نهایی ما این است که تمام پرداختی‌ها به شکل هماهنگ و هم‌زمان برای همه کارکنان صورت گیرد.
در مقاطع مختلف، به‌دلیل کمبود نیرو و شرایط خاص مجموعه، برخی افراد را با شرایط خاصی وارد مجموعه کردند و امروز همان افراد خواهان بهبود شرایط خود هستند.
شهردار کرج ادامه داد: این یک ویژگی انسانی است؛ انسان ذاتاً به‌سمت رشد، تعالی و بهبود وضعیت حرکت می‌کند.
ما به‌خوبی شرایط را درک می‌کنیم و به مطالبات همکارانمان حق می‌دهیم.
ما هم در کنار آن‌ها هستیم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا این شرایط بهبود یابد.
یکی از مشکلات بزرگ شهر کرج، بارگذاری جمعیتی بسیار فراتر از ظرفیت‌های واقعی و زیرساخت‌های این شهر است.
چالش‌های اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر
وی افزود: در سال 1335، جمعیت شهر کرج کمتر از 50 هزار نفر بود و زیرساخت‌هایی مانند خیابان قزوین که هنوز هم ستون فقرات حمل‌ونقل کرج است، با همان عرض، پاسخگوی نیازهای حمل‌ونقل شهری آن دوران بود اما امروز، با گذشت چند دهه و رشد پرشتاب جمعیت، بیش از دو و نیم میلیون نفر در همین شهر زندگی می‌کنند و ناچارند همچنان از همان زیرساخت‌های قدیمی و فرسوده استفاده کنند.
کیانی عنوان کرد: اکنون تصور کنید در شرایطی که ترافیک سنگین به‌صورت روزمره زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار داده، بخواهیم پروژه‌های عمرانی را نیز اجرا کنیم؛ طبیعی است که هرگونه مداخله در مسیرهای تردد، با وجود ضرورت آن، منجر به اختلال بیشتر در عبور و مرور و در نهایت نارضایتی شهروندان خواهد شد.
این امر، علاوه بر فشار روانی بر مردم، روند اجرای پروژه‌ها را نیز با کندی مواجه می‌سازد.
شهردار کرج اظهار کرد: ما به‌عنوان مجموعه مدیریت شهری، در وهله نخست خود را در برابر مردم مسئول می‌دانیم و بابت سختی‌ها و مشکلات احتمالی که در جریان اجرای پروژه‌ها ایجاد می‌شود، صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.
بااین‌حال، به شهروندان اطمینان می‌دهیم که تمام پروژه‌ها با حداکثر سرعت به پیش می‌روند.
من معمولاً آرام هستم اما در اجرای پروژه‌ها همکارانم را تحت فشار قرار می‌دهم تا زودتر اجرا شوند.
منطقه 5 هنوز با استانداردهای مطلوب فاصله دارد
وی توضیح داد: گاهی با توجه به وسعت شهرداری و گستردگی مأموریت‌ها، شرایطی پیش می‌آید که یک مدیر به مسئولیت بالاتری منصوب می‌شود یا در جایگاه جدیدی قرار می‌گیرد.
در این موارد، ناگزیر هستیم فرد دیگری را برای تصدی مسئولیت پیشین معرفی کنیم تا روند امور متوقف نشود اما در این فرآیند، بدنه کارشناسی و تخصصی مجموعه دستخوش تغییر نمی‌شود و اصولاً ساختار کارشناسی پایدار است.
کیانی افزود: در برخی مناطق شهرداری، شاهد ثبات مدیریتی در سه سال اخیر بوده‌ایم و مدیر منطقه بدون تغییر در حال خدمت‌رسانی بوده اما در مناطقی مانند منطقه 5، به دلایل مختلف، چند بار تغییر مدیریت صورت گرفته اما این جابجایی‌ها به‌هیچ‌وجه ناشی از ضعف عملکرد نبوده‌اند؛ بلکه عمدتاً به دلیل واگذاری مأموریت‌های جدید و ارتقای مسئولیت و استفاده از جوانان پرانرژی و آگاه به مسائل شهر در جایگاه‌ها بوده است.
شهردار کرج مطرح کرد: اگرچه منطقه 5 از مناطق مهم شهر است که نیاز به توجهات ویژه دارد و در این راستا پروژه‌های متعدد و قابل‌توجهی در حال اجراست، اما این منطقه هنوز با استانداردهای مطلوب فاصله دارد.
در تقاطع 45 متری گلشهر و شهید بهشتی، مطالعات اجرای تقاطع غیرهمسطح در حال انجام بوده اما به دلیل وجود معارضات بزرگ و متعدد در این پروژه از جمله تونل مترو کار دشوار است.
تلاش برای افتتاح پروژه بلوار مؤذن در روز یکشنبه
وی با تأکید بر اینکه باید یک پروژه عظیم طراحی شود که نیازمند مطالعات بسیار بوده و این امر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار مؤذن بیش از 10 روز است که کاملاً آماده بهره‌برداری است، به‌جز یکی از لوپ‌ها که هنوز در حال تکمیل است.
در واقع، این پروژه آماده بوده و تنها به دلیل نظرات فنی پلیس در خصوص رعایت استانداردهای ایمنی، افتتاح آن به تأخیر افتاده است.
کیانی با اشاره به اینکه پلیس نکات مهمی را در این زمینه متذکر شد که لازم بود حتماً رعایت شوند تا پروژه به شکلی ایمن به بهره‌برداری برسد، افزود: ما برنامه‌ریزی داشتیم که مراسم افتتاح را در سه‌شنبه همین هفته برگزار کنیم، اما پلیس با توجه به اینکه این تقاطع کارکرد بزرگراهی دارد و مردم از بزرگراه وارد مسیر خواهند شد، بر لزوم نصب دوربین‌ها و علائم ترافیکی خاص تأکید داشت که این اقدامات اکنون به اتمام رسیده است.
شهردار کرج ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم روز یکشنبه این مسیر را به بهره‌برداری برسانیم، مطرح کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و عظیم است که حدود دو و نیم کیلومتر مسیر بزرگراهی جدید به شهر اضافه می‌کند.
این افزایش ظرفیت ترافیکی، بار مهمی از ترافیک منطقه را کاهش می‌دهد و دسترسی جدیدی به بزرگراه شمالی فراهم می‌کند.
این پروژه کمک شایانی به کاهش ترافیک در شهر خواهد کرد.
پروژه میدان جمهوری به‌زودی تکمیل می‌شود
وی تصریح کرد: پروژه میدان جمهوری طبق زمان‌بندی اعلام‌شده در تابلو پیش می‌رود و کمتر از 25 روز دیگر، به‌طور کامل تکمیل خواهد شد.
سال گذشته به دلیل ناترازی‌های انرژی، ساعت‌های متمادی با قطع برق مواجه شدیم که این موضوع مشکلاتی را در روند کار ایجاد کرد و مسائل مربوط به بارندگی و شرایط جوی نیز تأثیراتی در سرعت پیشرفت پروژه داشت و کار را کمی کند کرد و زمان را از بین برد.
کیانی خاطرنشان کرد: پروژه با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و من امیدوارم که ظرف 40 روز آینده این پروژه به‌طور کامل تکمیل شود و شاهد افتتاح آن باشیم.
آنچه باعث خوشحالی است، همدلی و هم‌افزایی بی‌نظیری است که در سطح مدیریت شهری و بین تمامی دست‌اندرکاران پروژه‌ها وجود دارد.
به نظرم، در حداقل دو دهه گذشته، چنین هم‌افزایی و همکاری در این سطح به این شکل وجود نداشته است.
شهردار کرج عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر کرج کاملاً بومی و افرادی دلسوز، جوان و متخصص هستند که تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف شهری به‌کار می‌برند.
علاوه بر این، استاندار، امام جمعه، دستگاه قضائی، رئیس‌کل دادگستری و دستگاه‌های امنیتی همگی در کنار ما هستند و این همدلی و همراهی همه‌جانبه، سرعت پیشرفت پروژه‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش داده است.
فعالیت ده‌ها کارگاه عمرانی در پروژه بزرگراه شمالی
وی افزود: در دو سال گذشته، حدود هشت کیلومتر از بزرگراه شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسید و امروز شهروندان از این مسیر بهره‌مند هستند.
تا یک ماه حداکثر تا دو ماه و نیم آتی، هشت کیلومتر دیگر از این بزرگراه نیز به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب، از باغستان تا خروجی خوارزمی این بخش از بزرگراه قابل‌استفاده خواهد بود و این توسعه مهمی برای بهبود حمل‌ونقل و کاهش ترافیک در منطقه است.
کیانی تصریح کرد: در فاز دوم پروژه، پیش‌بینی من این است که تا 6 یا هفت ماه آینده، اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، قادر خواهیم بود کل بزرگراه را به بهره‌برداری برسانیم.
در حال حاضر، در پروژه بزرگراه شمالی ده‌ها کارگاه عمرانی فعال داریم.
هنگام صحبت از یک مگاپروژه، ابعاد آن ممکن است مشخص نباشد.
بزرگراه شمالی شامل 20 پل عظیم است که هر یک اگر در داخل شهر بودند، مشابه پل میدان جمهوری یا سپاه می‌شدند.
شهردار کرج با اشاره به اینکه برش کوهی که در این پروژه اتفاق افتاده، یک پروژه عظیم است که پروژه آزادراه تهران - شمال برابری می‌کند، گفت: هم‌زمان با عبور ترافیک و تردد مردم، اجرای پروژه‌های عمرانی واقعاً کار دشواری است.
اهل فن و تجربه می‌دانند که ما چه سختی‌ها و مرارت‌هایی را متحمل شده‌ایم تا راه مردم بسته نشود.
می‌توانستیم مسیر را برای مدتی ببندیم و مردم را مجبور به استفاده از مسیرهای دیگر کنیم.
به‌زودی کلنگ پروژه شیخ‌آباد بر زمین می‌خورد
وی ادامه داد: اما تدبیر همکاران من در مجموعه مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر و حوزه معاونت فنی این بود که به‌گونه‌ای عمل کنیم که هرچند سرعت ترافیک کاهش می‌یابد، اما مسیر تردد مردم مسدود نشود.
این تصمیم نیازمند تلاش و همت فراوانی بود و زحمات زیادی بر دوش مجموعه مدیریتی و اجرایی قرار گرفت، اما نتیجه این تدبیر، رضایت نسبی مردم بوده و توانستیم از مسدود شدن راه عبور و مرور جلوگیری کنیم.
کیانی افزود: قسمت دوم این بزرگراه از باغستان آغاز می‌شود و تا خروجی دانشگاه حصارک ادامه دارد که تقریباً هشت کیلومتر است.
همچنین از دانشگاه خوارزمی نیز تقریباً هشت کیلومتر ادامه خواهد داشت.
این بخش‌ها در حال حاضر شامل رمپ‌ها و لوپ‌هایی است که در حال آسفالت شدن هستند.
اگر پل B20 تکمیل شود که پل بسیار زیبایی است، ممکن است بتوانیم این پروژه را زودتر از پیش‌بینی‌ها تقدیم شهروندان کنیم.
شهردار کرج با اشاره به اینکه به‌زودی کلنگ اجرای پروژه شیخ‌آباد بر زمین می‌خورد، اظهار کرد: ما در حوزه‌های مختلف همچون آسفالت، جدول‌گذاری، هدایت آب‌های سطحی و ایجاد پارک فرهنگ‌سرا، اقداماتی انجام داده‌ایم که واقعاً کم‌نظیر هستند.
بااین‌حال، هرچقدر هم که در انجام وظایف خود کوشا باشیم، بازهم عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌هایی در برخی مناطق هست که قول می‌دهم برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.
رکورد بازدید از جشنواره لاله‌ها شکسته شد
وی اذعان کرد: امسال جشنواره لاله‌ها با موفقیت بی‌نظیری برگزار و رکورد بازدید از جشنواره شکسته شد و حدود نیم میلیون نفر از این جشنواره بازدید کردند که اتفاق بسیار مهمی است.
شرایط آب و هوایی نیز یاری کرد و گل‌ها در بهترین حالت ممکن رشد و به زیبایی خود را نمایان کردند.
علاقه‌مند هستیم که بتوانیم این تجربه را در نقاط مختلف شهر با گونه‌های گیاهی متنوع و در فصول مختلف، تکرار کنیم.
کیانی با بیان اینکه در حال مطالعه و بررسی برگزاری جشنواره‌ای مشابه جشنواره لاله‌ها در کاخ مروارید هستیم که اگر این پروژه با همکاری دوستانمان به ثمر برسد، می‌تواند فصل نو و جذابی را در زمینه برگزاری رویدادهای شهری ایجاد کند، در پاسخ به سؤالی در خصوص تأخیر در تکمیل پروژه پیاده راه امامزاده حسن (ع) مطرح کرد: نمی‌توان گفت تأخیر بلکه ما ملاحظاتی داشتیم که عمدتاً به رعایت حال کسبه برمی‌گردد.
شهردار کرج اضافه کرد: کسبه بارها و بارها درخواست‌هایی داشتند و با توجه به ایام پایان سال و شب عید، نباید کسب‌وکار آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گرفت.
به همین دلیل، کار را متوقف کردیم و پیاده‌روسازی را انجام ندادیم تا کسب‌وکار آن‌ها دچار وقفه نشود.
این تأخیر به وجود آمده بیشتر به دلیل چند عامل بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به بارندگی‌ها و مشکلات مربوط به قطع برق که کار را کند کرد اشاره کرد.
چرا پروژه پیاده راه امام‌زاده حسن (ع) هنوز تکمیل نشده؟
وی اذعان کرد: هر پروژه به موازات منافعی که دارد، ممکن است برای برخی افراد مشکلات و دشواری‌هایی ایجاد کند.
نمی‌توانیم تمام پروژه‌ها را به‌گونه‌ای اجرا کنیم که همه راضی باشند.
به‌عنوان‌مثال، در پروژه بی‌آرتی، پیام‌های مردمی که دریافت می‌کنید نشان می‌دهد که اکثریت بزرگ مردم از این پروژه راضی‌ بوده اما درعین‌حال اقلیتی هم وجود دارند که از شرایط فعلی ناراضی هستند و برایشان دشوار شده است.
کیانی ادامه داد: این پروژه نیز به همین صورت است.
ما در یک نقطه مهم فرهنگی شهر نیاز به یک فضای مناسب داشتیم.
در گذشته آنجا وضعیت مناسبی نداشت و هنوز هم آثار معضلات اجتماعی در آن منطقه وجود دارد که در حال پیگیری و حل آن‌ها هستیم.
هدف این است که این مکان به یک محل زیبا و یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود.
تنها بخش باقی‌مانده، سنگ‌فرش عبوری از جلوی ضلع جنوبی است.
شهردار کرج اضافه کرد: اگر این بخش هم تکمیل شود، کار به پایان می‌رسد.
بیش از یک ماه نباید زمان ببرد، اما به دلیل ملاحظاتی که مطرح کردم، چون مسیر کاملاً باید برای مدت‌زمانی بسته شود و بسته شدن آن مسیر به کسب‌وکار کسبه آسیب وارد می‌کند، به‌طور ملاحظه‌ای پیش می‌رویم تا حداقل خسارت را وارد کنیم.
شهرداری دستگاهی است که خدمات آن باید در کف خیابان‌ها و در معرض دید مردم باشد.
12 میلیارد تومان، هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس!
وی توضیح داد: تفاوت حقوق کارکنان کارگری، کارمندی، شرکتی، حجمی، روزمزد و قراردادی به‌طورکلی به‌واسطه مصوبات قانونی و تصمیمات مجلس است.
هرساله، این مصوبات به ما ابلاغ می‌شود و ما طبق آن‌ها عمل می‌کنیم.
در برخی سال‌ها، تغییرات قابل‌توجهی در حقوق‌ها رخ می‌دهد.
به‌عنوان‌مثال، دو سال قبل حقوق کارگری حدود 40-45 درصد افزایش یافت، اما حقوق کارمندی تنها 20 درصد رشد داشت.
کیانی ادامه داد: این تفاوت‌ها به اختیار ما نیست که تغییر داده شوند، ولی ما سعی می‌کنیم با پرداخت برخی از مزایا، این اختلاف‌ها را کاهش دهیم.
بااین‌حال، همچنان نارضایتی‌هایی وجود دارد.
ما در حال حاضر در تلاش هستیم تا با رایزنی‌ها و جلساتی که با استاندار البرز و دیگر مسئولین برگزار کرده‌ایم، از طریق مجمع کلان‌شهرهای کشور راهکاری پیدا کنیم که بتوانیم عدالت بیشتری را در پرداخت‌ها برقرار کنیم.
شهردار کرج خاطرنشان کرد: در سال گذشته، با 35 میلیون تومان می‌توانستیم یک دستگاه اتوبوس خریداری کنیم، اما امروز هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس به حدود 12 میلیارد تومان رسیده است، به‌خصوص اگر بخواهیم اتوبوس‌های برقی خریداری کنیم که قیمت آن‌ها بالای 20 میلیارد تومان است.
در این شرایط اقتصادی، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از اهداف اصلی ما بوده اما دشوار است.
توسعه بیش از صددرصدی ناوگان حمل‌ونقل عمومی
وی تصریح کرد: در دو یا سه سال اخیر، ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرج در حوزه اتوبوس بیش از 100 درصد توسعه پیدا کرده که این پیشرفت در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است.
نگاه شورای اسلامی شهر کرج به موضوع حمل‌ونقل عمومی، نگاهی ویژه و اولویت‌دار بوده و با این تلاش‌ها توانسته‌ایم این توسعه را رقم بزنیم اما همچنان با استانداردهای مطلوب فاصله داریم که کاهش این فاصله در سیاست‌های ما لحاظ شده است.
کیانی بیان کرد: امسال برای خرید اتوبوس، مبلغ 1500 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده و در حوزه توسعه ناوگان اتوبوس، اقدامات خوبی انجام خواهد شد.
در مورد تاکسی‌ها سهمیه هرساله از سوی مراجع بالادستی به شهرها اختصاص می‌یابد و این‌طور نیست که به‌دلخواه خودمان بتوانیم تعداد تاکسی‌ها را افزایش دهیم اما در حوزه تاکسی برقی، اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است.
شهردار کرج با بیان اینکه 250 دستگاه تاکسی برقی به ناوگان تاکسیرانی کرج اضافه می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم تعداد تاکسی‌ها را به 500 دستگاه افزایش دهیم.
برای خرید تاکسی‌های معمولی و بنزینی، تسهیلات خوب و کم‌بهره در اختیار تاکسی‌داران قرار داده‌ایم.
در زمینه تعمیر و بازسازی تاکسی‌ها نیز برنامه‌هایی داریم تا با اعطای تسهیلات، رانندگان بتوانند تاکسی‌های خود را اورهال کنند.
فرش قرمز شهرداری کرج برای سرمایه‌گذاران
وی در رابطه با سرمایه‌گذاری مردمی در احداث شهربازی و حمایت شهرداری از این موضوع توضیح داد: شهروندانی که علاقه‌مند به مشارکت در عمران و آبادانی شهر هستند، می‌توانند با مراجعه به سازمان سرمایه‌گذاری اقدام کنند؛ در آنجا ما فرش قرمز پهن کرده‌ایم برای استقبال از حضور آن‌ها.
اطمینان داشته باشید که بهترین و مطمئن‌ترین شرایط ممکن برای سرمایه‌گذاری شما فراهم خواهد شد.
کیانی اظهار کرد: سال جاری به‌درستی به‌عنوان سرمایه‌گذاری برای تولید نام‌گذاری شده، ما در شهرداری کرج با تمام ظرفیت‌ خود در این مسیر گام برمی‌داریم.
همین‌جا اعلام می‌کنم هر عزیزی که صدای من را می‌شنود و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ای، چه خرد و چه کلان باشد، با کمال افتخار و به‌صورت شخصی آماده‌ام در خدمتشان باشم، با هم بنشینیم، گفت‌وگو کرده و مسیر را برای مشارکت هموار کنیم.
انتهای پیام/