خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تقدیر از معلمان نمونه در جایزه ملی باهنر؛گفتمان دینی گفتمان تربیتی است

مهر | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1404 - 14:46
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: می‌توانیم به حکومت به دو نگاه دینی و غیردینی نگاه کنیم؛ اینکه حکومت یک ابزار است یا اینکه حکومت یک فرصت برای تربیت است.
باهنر،تربيت،جايزه،شهيد،نفر،معلمي،حداد،عادل،علوم،آموزش،حكومت، ...

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حداد عادل در مراسم اختتامیه اولین دوره برگزاری جایزه ملی باهنر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید باهنر و تسلیت به مناسبت حادثه ناگوار بندرعباس، گفت: جایزه ملی باهنر که به معلمان داده می‌شود، بسیار ارزشمند است.
این جایزه یادآوری برای شخصیت والای شهید باهنر است.
حداد عادل افزود: ایشان از افتخارات جامعه معلمی بودند که در اهمیت انقلاب و معلمی مورد توجه قرار گرفتند.
وی با تاکید بر پیوستگی انقلاب با نظام تعلیم و تربیت، اشاره کرد: شهید باهنر یک مرد مؤمن، پرکار، خوش فکر، مخلص، به دور از هیجان زدگی بود که با وجدان کاری فعالیت می‌کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: شهید باهنر خیلی اهل تبلیغات نبود اما تا جایی که می‌توانست کار مفید و هدفمند انجام می‌داد.
وی توضیح داد: آنچه باعث شده شخصیت‌های درجه اول آموزش و پرورش در این مراسم حاضر شوند احترام به شهید باهنر و تعلیم و تربیت است.
وی تصریح کرد: ما می‌توانیم به حکومت به دو نگاه دینی و غیردینی نگاه کنیم؛ اینکه حکومت یک ابزار است یا اینکه حکومت یک فرصت برای تربیت است.
حداد عادل با تاکید بر اینکه گفتمان دینی گفتمان تربیتی است افزود: با ملاحظه قرآن کریم و بعثت پیامبر اکرم (ص)، در می‌یابیم که پیامبری برای تربیت جامعه مبعوث شدند وظیفه اصلی حکومت دینی تربیت است.
وی اشاره کرد: با نگاه به اینکه پیامبری برای معلمی مبعوث شده اند می‌توان جامعه اسلامی را ایجاد کرد.
برای تحقق هر خیر و خوبی در فرد باید از طریق آموزش و پرورش وارد شویم.
حداد عادل با تاکید بر تکریم معلمان، بیان کرد: عدالت آموزشی دغدغه ریاست جمهور است که باید اجرا شود تا عدالت اقتصادی و اجتماعی نیز محقق شود.
وی اضافه کرد: تربیت از طریق عدالت آموزشی محقق می‌شود؛ تربیت معلم نیز به تعداد کافی همچنین اعزام آنان به مناطق محروم از جمله موارد مهم است.
حداد عادل همچنین در ادامه بیان کرد: تربیت معلم توسعه کمی و کیفی از طریق دانشگاه فرهنگیان مهم است؛ باید این امر را مورد توجه قرار دهیم که معلمی با عالم بودن متفاوت است عالم بودن شرط لازم معلمی است اما کافی نیست.
تجلیل از ۱۵ نفر در رتبه اول و شایسته تقدیر در اولین جایزه ملی باهنر / آثار در ۸ محور بررسی شد
ناصر باهنر دبیر علمی جایزه ملی شهید باهنر در مراسم اختتامیه اولین دوره برگزاری این جایزه بیانیه پایانی هیأت داوران را قرائت کرد.
وی در این مراسم گفت: طی فراخوانی، رزومه‌های تألیفی و آثار برگزیده از افراد دریافت شده است که در مرحله اول ۱۲۲ رزومه و ۲۷۸ اثر تألیفی، به دبیرخانه جایزه ارسال شد.
باهنر با اعلام اینکه این آثار در ۸ محور دروس رشته‌های علوم انسانی، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم و معارف اسلامی و قرآن، رشته هنر، دروس آموزش ابتدایی، امور تربیتی و تربیت بدنی و حوزه تربیت معلم و آموزش اولیا تقسیم بندی شده است اظهار کرد: حوزه علوم انسانی بیشترین شرکت کننده را با ۵۰ درصد داشت.
بعد از ارزیابی در دو مرحله، از بین ۱۲۲ نفر، تعداد ۴۲ نفر به مرحله دوم ارزیابی رسیدند.
دبیر علمی این جایزه همچنین خبر داد: در مرحله دوم با حضور هیأتی از نخبگان آموزش و پرورش، افراد ارزیابی شدند و در نهایت ۸ نفر رتبه اول را در ۸ حوزه و ۷ نفر شایسته تقدیر شدند.
همچنین در این جایزه از ۲ نفر به عنوان پیشکسوت نامدار و یک پیشکسوت شهید تقدیر می‌شود.