چری 16 مدل خودروی جدید را معرفی کرد+عکس
از جمله مهم ترین خودروها می توان به نسخه بازطراحی شده خودروی برقی QQ، سدان فِنگ یوئن A9 که در مدت 35 روز بیش از 53 هزار پیش سفارش دریافت کرده و کانسپت شاسی بلند تیگو 9L اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه بینالمللی صنعت خودروی شانگهای در بیستویکمین دوره خود آغاز شده و گروه خودروسازی چری با نمایش 53 مدل از پنج برند خود — چری، اکسید (Exeed)، جتور (Jetour)، آیکار (iCAR) و لوکسید (Luxeed) — حضور قدرتمندی در این رویداد داشت.
این حضور نشاندهنده گسترش فعالیتهای این شرکت در بازارهای داخلی و جهانی است.
چری 16 مدل جدید از برند اصلی خود را معرفی کرد.
از جمله مهمترین آنها میتوان به نسخه بازطراحیشده خودروی برقی QQ، سدان فِنگیوئن A9 — که در مدت 35 روز بیش از 53 هزار پیشسفارش دریافت کرده — و کانسپت شاسیبلند تیگو 9L اشاره کرد.
این محصولات دامنهای از خودروهای بنزینی، هیبریدی و تمامبرقی را شامل میشوند.
البته چری در سهماهه نخست سال 2024 موفق به فروش 620 هزار دستگاه شد که از این تعداد، 255 هزار دستگاه به بازارهای بینالمللی صادر شده است.
طبق فهرست برندهای برتر هورون 2024، ارزش برند چری حدود 250 میلیارد یوان (معادل تقریبی 3.45 میلیارد دلار آمریکا) برآورد شده و در رتبه 45 کشوری قرار گرفته است.
این شرکت اکنون جزو سه خودروساز برتر چینی در سطح جهانی محسوب میشود.
رئیس هیئتمدیره، «یین تونگیوئه»، چهار حوزه کلیدی تمرکز شرکت را «برقیسازی»، «هوش مصنوعی»، «پایداری» و «جهانیسازی» عنوان کرد.
چری در حال توسعه فناوریهای نوین باتری و موتور، سیستمهای رانندگی هوشمند و استفاده از مواد پایدار است.
بیش از 5000 مهمان خارجی به نمایشگاه دعوت شدهاند.
چری در نمایشگاه خودروی شانگهای 2025 از برند جدید خود با نام Himla رونمایی کرد؛ برندی که بهطور اختصاصی به تولید وانتهای آفرود اختصاص دارد و نخستین محصول آن، یک پیکاپ سایز متوسط است که مستقیماً بازار تویوتا هایلوکس را هدف گرفته است.
این وانت جدید که طراحی آن بسیار به نسخه مفهومی KP11 شباهت دارد، با بهروزرسانیهایی از جمله رنگ بدنه جدید، رینگهای تازه و نسخهای سادهتر معرفی شده است.
جلوپنجره خودرو همچنان نشان چری را حفظ کرده، در حالی که لوگوی Himla — با الهام از کوههای هیمالیا — روی درب عقب به چشم میخورد.
در کنار معرفی Himla، چری همچنین از بازگشت برند Rely خبر داده که تمرکز آن بر تولید وانتهایی با انواع قوای محرکه احتراقی، برقی، هیبریدی و افزایشدهنده برد خواهد بود.
به این ترتیب، چری با داشتن مجموعهای گسترده از برندهای زیرمجموعه از جمله Exeed، Omoda، Jaecoo و Jetour، حضور خود را در بازار جهانی خودرو بیش از پیش گسترش میدهد.
برند اکسید نیز سدان برقی Exlantix ES مدل 2025 را به نمایش گذاشت.
برند جتور، خودروی آفرود Traveller با نام «نگهبان میانستارهای» را معرفی کرد.
آیکار از رنگهای جدید برای مدل V23 و همچنین نسخههای مفهومی پیکاپ و کانورتیبل رونمایی کرد.
نسخه جدید خودروی برقی QQ با قابلیتهای شخصیسازی و توسعه بر پایه بازخورد کاربران طراحی شده است.
سدان فنگیوئن A9 دارای نسخهای با عملکرد بالا و شتاب صفر تا صد در چهار ثانیه است.
همچنین نسخه چهار سرنشینه آن دارای صندلیهای عقب ارتقاءیافته و محفظه خنککننده است.
شاسیبلند تیگو 9L نیز به سیستمهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی و آرایش سهردیفه مجهز شده است.
چری همچنین از سیستم هیبریدی «کونپنگ»، خودروی دوزیست جتور G900 و نمونههای مفهومی خودروهای پرنده رونمایی کرد.
این شرکت برای 22 سال متوالی بزرگترین صادرکننده خودرو در چین بوده و با فروش جهانی بیش از 16 میلیون دستگاه — از جمله 4.7 میلیون دستگاه در خارج از کشور — اکنون در حال بومیسازی محصولات برای بازارهای بینالمللی خاص است.
انتهای پیام/