ارائه خدمات کریمانه به زائران رضوی در ایام دهه کرامت
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بر رفع مشکلات و نواقص و ارائه خدمات کریمانه به زائران بارگاه منور رضوی در ایام دهه کرامت امسال تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مصطفی فیضی شب گذشته در آئین شکرانه خدمت و تقدیر از عوامل ستاد خدمات سفر خراسان رضوی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه امشب گزارشهای بسیار خوبی از اقدامات و جزئیات فعالیتها، اقدامات و خدمات در ایام نوروز امسال ارائه شد که قابل تقدیر بود اما شناسایی ضعفها و کمبودهای حوزه خدمترسانی بسیار مهم است که خوشبختانه مسئولان مربوطه در استانداری پیگیر رفع نقایص، کاستی و مشکلات این حوزه هستند.
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت رضا(ع) از همه مدیران و مسئولان خدمترسان در استان، تداوم استمرار خدمت همراه با عشق و علاقه و ارادت را خواستارم و توصیه میکنم مسائل و مشکلات را احصا، شناسایی و رفع کنند تا خدمات شایستهتر و در خور توجهی به زائران ارائه شود.
فیضی ضمن تاکید و اعلام آمادگی برای برپایی جشنهای درخور و شایسته زائران علی بن موسی الرضا(ع) در ایام دهه کرامت، افزود: جشنهای میلاد ولی نعمتمان حضرت ثامن الحجج(ع) باید در سراسر استان خراسان بزرگ در شان این دهه، تدارک و پیشبینی شود، برای برپایی هر چه باشکوه تر این جشنها جلسات متعددی با خادمان بارگاه منور رضوی در حال برگزاری است.
قائم مقام آستان قدس رضوی با بیان اینکه در حرم مطهر رضوی 62 عنوان خدمت وجود دارد تصریح کرد: به نمایندگی از تمامی خادمان، جلسات متعددی برای ارائه خدمات متنوع در این ایام تدارک دیده شده است.
همچنین ضمن تاکید بر رفع نواقص و تامین نیازها و کمبودهای حوزه خدمترسانی به زائران و مجاوران، بارگاه منور اعم از ایرانی و غیرایرانی، مجاور و غیرمجاور، زائر این آستان ملکوتی هستند و ما نیز خادمالرضا هستیم و باید در شان این زائران خدمت کریمانه به آنان ارائه دهیم.
شکوه حضور زائران رضوی، تجلی انوار الهی است
رضا خوراکیان مدیر عالی حرم مطهر رضوی نیز اظهار کرد: حضور با شکوه و حداکثری زائران و مجاوران در ایام و مناسبتهای خاص بهویژه لحظه سال تحویل در حرم مطهر رضوی، نشانگر باور و عمق نگاه دینی مردم ولایتمدار و ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
وی ادامه داد: مردم همواره آرزو دارند، لحظات و مناسبتهای مهم سال را در کنار مضجع نورانی حضرت ثامنالحجج(ع) سپری کنند و از همین رو خود را از اقصی نقاط کشور به این بارگاه میرسانند.
در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیتهایی که در حوزه زیارت معارف اهل بیت(ع) در اختیار ما قرار گرفته است شرایط بهتری را برای زیارت و خدمترسانی به زائران فراهم آوریم.
خوراکیان ضمن تقدیر از عوامل ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی گفت: امسال خدمترسانی بهتری نسبت به سال گذشته ارائه شد.
در همین راستا استانداری، شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، صدا و سیما و سایر ارگانها و نهادهای خدمترسان در ایام نوروز 1404 بسیج شده بودند تا به وظیفه خود که خدمت به زائران است به درستی عمل کنند.
وی در ادامه به روزهای پیش رو و ایام میلاد با سعادت حضرت رضا(ع) و دهه کرامت اشاره کرد و افزود: امیدواریم با سعی و تلاش بیشتر شاهد ارتقا خدمات در این ایام باشیم.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی در ادامه به اقدامات و فعالیتهای صداوسیما در ایام تحویل سال و شبهای قدر امسال، اشاره کرد و گفت: بیش از 50 دوربین صدا و سیما مراسم شبهای قدر و لحظه تحویل سال را پوشش دادند و دلهای شیفتگان و ارادتمندان حضرت رضا(ع) را از جای جای کشور در قالب تصویر و صدا به ضریح این امام همام گره زدند.
انتهای پیام/282