تأکید امام جمعه تبریز بر ظرفیت تبلیغات شهری در مسئله زکات
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت تبلیغات شهری و فضای مجازی، گفت: باید طوری برنامه ریزی شود که درصد رشد پرداخت زکات متناسب با تورم جامعه باشد تا نیازهای محرومین برطرف شود.

بهگزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجتالاسلام احمد مطهری اصل امروز در جلسه شورای زکات استان با بیان اینکه زکات برخلاف خمس، حقالناس است، اظهار کرد: زکات متعلق به فقرا و محرومین است و حقالناس محسوب میشود که اگر کسی آن را پرداخت نکند، حق فقرا را ضایع کرده و در قیامت باید پاسخگو باشد.
وی با تاکید بر تبیین اهمیت فریضه زکات توسط علما و روحانیون، افزود: خداوند برای پرداخت کننده زکات مشوقهایی لحاظ کرده است همانند اینکه فرد میتواند خود مستقیما آن را به فقیر بدهد که بهتر است، اولویت با نیازمندان فامیل و همسایه باشد.
امام جمعه تبریز، با بیان اینکه زکات به معنی پاک شدن است، گفت: بهترین راه برای خارج کردن حب مال از دل انسان و توجه خالصانه به پروردگار، انفاق و پرداخت زکات است که به این ترتیب قلب انسان نیز از غیر خدا پاک میشود.
مطهری اصل بیان کرد: صداوسیما و رسانهها نقش مهمی در تبیین زکات دارند و باید با تولید برنامههای اثرگذار و فیلمهای مستند نسبت به ترغیب مردم برای این فریضه الهی نقش ایفا کنند.
وی با اشاره به ظرفیت تبلیغات شهری و فضای مجازی، گفت: باید طوری برنامهریزی شود که درصد رشد پرداخت زکات متناسب با تورم جامعه باشد تا نیازهای محرومین برطرف شود.
انتهای پیام/