شیراز مرکز رویدادهای رسانهای ایران - تسنیم
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، گفت: برگزاری رویداد های رسانه ای می تواند نقطه شروعی قدرتمند برای پروژه «شهر رسانه ای ایران در شیراز» باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد جواد برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این رویدادها نهتنها به ایجاد شبکه ارتباطی میان فعالان رسانهای کمک میکنند، بلکه به برندسازی شهر رسانهای و جذب سرمایهگذاران و استعدادها نیز نقش مهمی دارند.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان فارس افزود: انواع رویدادهای رسانهای که میتوان در شیراز برگزار کرد، شامل جشنوارههای رسانه و فیلم، جشنواره فیلم و سریال دیجیتال؛ نمایش و داوری آثار کوتاه، مستند و سریالهای اینترنتی، جشنواره تولید محتوای دیجیتال؛ رقابت میان تولیدکنندگان محتوای ویدیویی، پادکست، انیمیشن و اینفوگرافیک است.
به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری فارس همایشها و کنفرانسهای تخصصی، کنفرانس آینده رسانههای دیجیتال؛ بررسی روندهای جهانی در رسانههای اجتماعی، پلتفرمهای دیجیتال و متاورس، سمینار برندینگ و بازاریابی رسانهای؛ راهکارهای موفقیت در تبلیغات و رسانههای نوین نیز میتواند در مرکز این رویدادها قرار بگیرد.
برزگر به ورکشاپهای آموزشی و مهارتی نیز اشاره کرد و گفت: کارگاه خبرنگاری دیجیتال و ویدئوجورنالیسم، دوره تولید محتوای حرفهای برای اینستاگرام، یوتیوب و پلتفرمهای داخلی، آموزش فیلمسازی با موبایل و تدوین حرفهای نیز جزو سرفصلهای رویدادهای رسانه میتواند تعریف و عملیاتی شود.
عضو شورای اطلاع رسانی استان فارس خاطرنشان کرد: مسابقات و چالشهای رسانهای، مسابقه استارتاپهای رسانهای: حمایت از ایدههای نوآورانه در رسانه، چالش تولید محتوای 48 ساعته: ایجاد رقابت جذاب بین تیمهای تولید محتوا باعث رشد و ایجاد انگیزه و شناخت ظرفیتهای رسانهای بیشتر در اقشار مختلف میشود.
برزگر ادامه داد: نمایشگاههای رسانه و فناوریهای نوین، نمایشگاه فناوریهای رسانهای: معرفی استارتاپها و ابزارهای نوین تولید محتوا، اکسپوی رسانه و تبلیغات دیجیتال: نمایش جدیدترین راهکارهای تبلیغاتی و بازاریابی میتواند ظرفیت شناخت و هم افزایی با سرمایه گذاران رسانهای را بیشتر کند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس در پاسخ به خبرنگاری که چگونه این رویدادها را اجرایی کنیم پاسخ داد: همکاری با دانشگاههای ایران و جهان و مراکز آموزشی برای جذب شرکتکنندگان، دعوت از چهرههای تأثیرگذار و متخصصان رسانهای بهعنوان سخنران و داور، جذب حمایت مالی از شرکتهای فناوری داخلی و خارجی، پلتفرمهای رسانهای و سازمانهای فرهنگی، برگزاری رویدادهای آزمایشی برای سنجش بازخورد و بهینهسازی رویدادهای بعدی میتواند مسیر اجرایی را عملیاتی و تسهیل کند.
محمد جواد برزگر در پایان گفت: اگر شهر رسانهای در ایران (شیراز) ایجاد و بتواند به قطبی برای تولید محتوای دیجیتال، سینما، انیمیشن، بازیهای ویدیویی و انواع رسانهها تبدیل شود، میتواند تأثیر قابلتوجهی بر اقتصاد ایران داشته باشد.
انتهای پیام/424/