خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 11 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

معرفی برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا تا اردیبهشت ۱۴۰۴

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 12 اسفند 1403 - 12:41
مشهد - دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا (ع) گفت: برگزیدگان چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا(ع) تا اردیبهشت ۱۴۰۴ معرفی می شوند.
جشنواره،رضا،امام،رضوي،آثار،سيره،كيفي،ارزيابي،چهارمين،جمله،ال ...

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر نصراللهی اظهار کرد: داوران با دقت بالا علاوه بر ارزیابی هزاران صفحه و کانال و پویش‌های مردمی در خصوص سیره رضوی، ۴۳۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا (ع) را در سه مرحله بر اساس شاخص‌های بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دادند که نتایج رسمی آن در مراسم اختتامیه در مشهد در اردیبهشت ماه سال آینده اعلام خواهد شد.
دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا (ع) افزود: توجه به سوژه و پرداخت اختصاصی، رویکرد روندی و کیفی و تعاملی، راهبرد واقع‌نمایی و روایت برتر و جامع، ساختار و تنظیم و قالب رسانه‌ای بدیع و غیرتکراری و جذاب در تولید و انتشار رضوی متناسب با مخاطبان و رسانه‌ها و توجه به سوژه‌های خارج صحن مطهر و مشهد مقدس از جمله معیارهای مهم و دارای امتیاز بالا و مشترک ارزیابی آثار دریافتی بود.
وی همچنین رشد کمی و کیفی آثار رسیده به جشنواره را خوب و درخور قدردانی دانست و افزود: اگرچه میزان آثار دریافتی از ۲۵۰۰ اثر به ۴۳۰۰ اثر در جشنواره چهارم افزایش یافت و کیفیت آثار در بخش‌های مختلف هم خوب ارزیابی می‌شود اما این میزان رشد کمی و کیفی با توجه به عظمت حضرت رضا (ع)، مضامین عالی، تنوع و کثرت سوژه‌ها و نیاز بیشتر جهانیان به سیره رضوی در دوره پرچالش امروزی، ناکافی است.
نصراللهی مهمترین تهدیدات نرم افزاری را مربوط به حوزه‌های اعتقادی و فرهنگی دانست و افزود: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با استفاده از ظرفیت‌های گسترده آموزه‌های ناب اخلاقی، انسانی و مدیریتی امام رضا (ع) و برخورداری از کنشگران رسانه‌ای عاشق سیره رضوی گام مهمی برای مقابله با این تهدیدات برداشته است.
دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا (ع) گفت: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) طلوع مبارکی برای شناخت، تبادل تجربه و توانمند سازی کنشگران رسانه‌ای دینی است و نباید به آن نگاه رویدادی و مقطعی کرد.
وی تاکید کرد: استفاده مستمر و گسترده از ظرفیت داوران نخبه این جشنواره برای آموزش علاقمندان و تولید آثار حرفه ای در زمینه سیره رضوی و مشارکت دادن همه عاشقان امام رضا (ع) از جمله معاونت‌های مطبوعاتی، سینمایی شورای عالی فضای مجازی، رسانه‌ها، ادیان، قومیت‌ها و ملیت‌ها در تولید آثار و برگزاری جشنواره از جمله راه‌های مهم و اجرایی برگزاری بهتر جشنواره و افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات رضوی است.