خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 27 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فعالیت پایگاه های دانش آموزان با نیازهای ویژه کردستان آغاز شد

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 10 تیر 1398 - 16:31
سنندج - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از آغاز فعالیت ۱۴ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه استان خبرداد.
دانش،نيازهاي،آموزان،آموزش،فراغت،غني،اوقات،حرفه،پرورش،مهارت،ه ...

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر در مراسم نمادین افتتاحیه پایگاه های تابستانی که در مدرسه با نیازهای ویژه توحید سنندج برگزار شد، اظهار داشت: پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه با رویکرد آموزش و توسعه مهارت های عملی از طریق انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی به مدت هفت هفته از دهم تیر ماه شروع و تا پایان مرداد ماه در سطح استان فعال است.
وی افزود: ۳۵۰ دانش آموز با نیاز ویژه دارای آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی، دارای نیاز ویژه ذهنی و اوتیسم و در مقاطع مختلف تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه ای و حرفه ای دوره دوم در کلاس های آموزشی، هنری، ورزشی و مهارت های زندگی شرکت و تجارب تربیتی، اجتماعی و اخلاقی را کسب می کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: با هماهنگی های به عمل آمده با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل آموزش فنی حرفه ای، جمعیت هلال احمر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برنامه های مختلفی برای استفاده بهینه از زمان تعطیلات تابستانی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه اجرا می شود.
رنجبر با تأکید بر اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه دارای نیازهای روحی، ذهنی و جسمی خاصی هستند، یادآور شد: اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در قالب تیم های مشارکتی، همکاری، هماهنگی و حرکت به سوی اجتماعی شدن یک اصل مهم در نظام آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
وی با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه ها و سازمان های مرتبط، بیان کرد: برنامه ریزی برای ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای، فرهنگی و هنری، ارتقای بینش دانش آموزان و تقویت روحیه خودیاری، همیاری و مسئولیت پذیری از اهداف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.