راهاندازی غرفه نمایشگاهی تنها با چند گام ساده
اگر برای نخستین بار میخواهید در نمایشگاه شرکت کنید بد نیست با اصول اولیه غرفهسازی آشنایی داشته باشید تا بتوانید از پتانسیل حضور در نمایشگاه بیشترین بهرهوری را به دست آورید.

اگر برای نخستین بار میخواهید در نمایشگاه شرکت کنید بد نیست با اصول اولیه غرفهسازی آشنایی داشته باشید تا بتوانید از پتانسیل حضور در نمایشگاه بیشترین بهرهوری را به دست آورید.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کلاب رنتر، بدون شک حضور در نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی برند شما به بازار هدف و جذب سرمایهگذاران است.
از سوی دیگر شما را با رقبا و کسبوکارهای جدید آشنا میکند و فرصت ایجاد رابطههای کاری فوقالعادهای را پیشروی شما قرار میدهد.
دراین بین اهمیت داشتن غرفه برای جلب توجه بازدیدکنندگان از نکات مهم حضور در نمایشگاه است.
در ادامه نگاهی اجمالی به ضروریات یک غرفه مناسب خواهیم داشت.
موقعیت غرفه
سالنهای نمایشگاه غرفههای متعددی را پیشروی شرکتکنندگان قرار میدهد که البته با توجه به موقعیت و ابعاد قیمت متفاوتی هم دارند.
موقعیت غرفه و ابعاد آن تأثیر بسیاری بر تعداد بازدیدکنندگان خواهد داشت.
غرفه بزرگتر دست طراح را در ارائه فضایی خاص و عوامپسند باز میگذارد، اما این موضوع به این معنی نیست که غرفههای کوچک نمیتوانند حضور موفقی در نمایشگاه داشته باشند.
نمونههای بسیاری از غرفههای کوچک با طراحیهای شگفتانگیز را هرسال در نمایشگاههای مختلف میتوان یافت که توانستهاند توجه بیشتر شرکتکنندگان را به خود جلب کرده و پا بهپای بزرگترین غرفهها به بازدیدکنندگان معرفی میشوند.
موقعیت غرفه موضوع دیگری است که در اجاره غرفه باید به آن توجه داشته باشید.
همانطور که میدانید سالنها نمایشگاه بهصورت موازی در کنار هم قرارگرفتهاند و در ابتدای هر سالن غرفههای جزیرهای جای گرفتهاند که از سه طرف ورودی دارند.
غرفههایی با دو ورودی هم در میان سالنها به چشم میخورد.
هر چه ورودیهای غرفه بیشتر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری تمایل به ورود به غرفه را خواهند داشت.
البته واضح است که غرفههای جزیرهای هزینه بالاتری به دنبال خواهند داشت.
طراحی غرفه
مهمترین مسئله در غرفه سازی همان طراحی غرفه است.
یک طراح خوب میتواند با استفاده بهینه از فضای غرفه و با خلاقیت و ذوق هنری، غرفه شما را به مکانی جذاب برای بازدیدکنندگان تبدیل نماید.
در طراحی غرفه، موقعیت و ابعاد غرفه، زمینه فعالیت و بازار هدف شما مورد بررسی قرار میگیرد و مناسبترین طراحی با توجه بهتمامی فاکتورهای ذکر شده صورت میپذیرد.
بهتر است برای طراحی غرفه از مدتها پیش از شروع نمایشگاه اقدام کنید تا همزمان کافی برای پیداکردن طراح مناسب داشته باشید و هم فرصت ویرایش طرحها برای رسیدن به نتیجه مطلوب وجود داشته باشد.
نیازهای خود را بهطور کامل به طراح شرح دهید و از او بخواهید چند نمونه طرح متفاوت برای شما ارسال کند و از بین آنها مناسبترین را انتخاب نمائید و ویرایشهای موردنظرتان را روی همان طرح اعمال کنید.
تجهیزات نمایشگاهی
بدون شک در نمایشگاهها با تجهیزات متعددی روبرو شدهاید.
غرفههای نمایشگاهی میتوانند با وسایل مختلفی تجهیز شوند.
سادهترین غرفه نمایشگاهی فقط یک کانتر دارد و غرفههای حرفهای انواع استند لمسی و تلویزیونهای شهری بزرگ را برای جلبتوجه بازدیدکنندگان در اختیار دارند.
مهم نیست با چه بودجهای در نمایشگاه حاضر شدهاید، شما میتوانید با هزینههای مناسب تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز خود را برای دوران نمایشگاه اجاره کنید.
ابتدا لیستی از وسایلی که قصد دارید در نمایشگاه داشته باشید را تهیه کنید و یک ماه پیش از شروع نمایشگاه سفارشات خود را ثبت کنید تا در روز نمایشگاه بیوسیله نمانید.
از نیروهای متخصص غرفه چینی کمک بگیرید و روز پیش از شروع نمایشگاه همهچیز را برای حضوری قدرتمند مهیا کنید.
بروشور و کاتالوگ
شما با هدف معرفی کسبوکار خود در نمایشگاه حاضر شدهاید، پس باید بتوانید به بهترین شکل ممکن خودتان را به بازدیدکنندگان معرفی نمائید.
برای این کار لازم است از قبل مطالبی که میخواهید بازدیدکنندگان از شما بدانند را آماده کنید.
طراحی بروشور و کاتالوگ سریعترین و سادهترین راه رساندن پیام شماست.
در بروشور و کاتالوگهای طراحیشده، تمامی خدماتی که ارائه میدهید را بهطور خلاصه و صریح شرح دهید و راههای ارتباطی را بهطور کامل در بخش مجزایی از بروشور قرار دهید تا تماس با شما راحت باشد.
سخن آخر
حرف آخر اینکه اگر میخواهید از فرصت حضور در نمایشگاه بیشتری بهره را ببرید از مدتها قبل برای حضورتان برنامهریزی کرده و آمادهسازیهای لازم را انجام دهید.
از این تجربه خوشایند لذت ببرید و به دنبال برقراری ارتباطهای کاری مؤثر باشید.
انتهای رپرتاژ خبری