خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 15 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پژوهش و کارورزی زمینه‌های همکاری در آموزش است

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 10 تیر 1398 - 12:30
حکیم‌زاده گفت: در موضوع آموزش، آموزش مدرسان، ضمن خدمت‌های فرهنگیان، آموزش‌های تخصصی منابع انسانی برای مدیران، مشاوران، هنرآموزان، دبیران و آموزگاران را پیگیری می‌کنیم.
همكاري،آموزش،نظام،حكيم،تربيتي،ابتدايي،حرف،پرورش،معاون،شكل،كا ...

معاون آموزش ابتدایی:
به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اهداف نظام همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه اظهار کرد: همکاری بین این ۲ نهاد ظرفیتی بسیار خوب برای نظام آموزشی عمومی و عالی دارد که اهداف آن شامل ارتقا جایگاه علمی ارکان نظام آموزشی و پرورشی، عملیاتی کردن دیدگاه‌های تربیتی نوین در میدان مدرسه، حضور دانشجویان دانشکده‌های مرتبط به عنوان دستیار معلم در کلاس درس، کاربردی کردن علوم دانشگاهی در مهارت‌های مدرسه محوری و ایجاد پشتوانه علمی برای تصمیمات کلان تربیتی است.
پیوند نظریه‌های تربیتی به میدان علوم تعلیم و تربیت
وی افزود: با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ها، پیوند نظریه‌های تربیتی به میدان علوم تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد و یک شناخت میدانی در خصوص مدارس برای اساتید دانشگاهی ایجاد می‌شود که می‌توانیم اجرای آزمایشی تئوری‌های جدید تعلیم و تربیت به شکل محدود در مدارس را داشته باشیم.
حکیم زاده با بیان اینکه زمینه‌های همکاری در آموزش، پژوهش و کارورزی است، گفت: در موضوع آموزش، آموزش مدرسان، ضمن خدمت‌های فرهنگیان، آموزش‌های تخصصی منابع انسانی برای مدیران، مشاوران، هنرآموزان، دبیران، آموزگاران و طراحی دوره‌های آموزشی را برنامه ریزی و پیگیری خواهیم کرد.
معاون آموزش ابتدایی در ادامه اضافه کرد: در همکاری پژوهشی، شناسایی مشکلات مبتلا به آموزش و پرورش و انجام پژوهش در خصوص آن توسط دانشگاه‌ها و در زمینه کارورزی اجرای طرح دستیار معلم توسط دانشگاه را مدنظر قرار داده ایم.
حکیم زاده با اشاره به طرح دستیار معلم اظهار کرد: تجاربی که در زمان کارورزی و تحصیل به دست می‌آید بسیار قابل استفاده و کمک کننده برای دانشجو معلمان است.
وی با بیان اینکه شکل سازمانی نظام همکاری باید ماندگار باشد، تاکید کرد: در این نظام به دنبال همکاری مدون، فراگیر، ادامه دار و دوجانبه هستیم و با تجربه‌ای که داریم، چون کارگروه‌ها با حضور وزرای جدید و برنامه‌های آنان تغییر می‌کند، برای شکل ساختاری این همکاری‌ها تصمیم خوبی گرفته شود.
معاون آموزش ابتدایی افزود: اگر برای این ارتباط و همکاری ساختاری همچون دفتر، شورا و یا دبیر خانه‌ای در نظر گرفته شود امور نظامند و هدفمند پیگیری خواهد شد و به همین دلیل باید ساختار منسجم برای این تعامل شکل بگیرد.
حکیم زاده با اشاره به اصول حاکم بر نظام همکاری که «مفاد» نامیده خواهد شد، اظهار کرد: مفاد در لغت نامه دهخدا به معنی مفهوم، مضمون، منظور و مراد است که این کلمه برگرفته شده از؛ حرف «م» از همکاری مدون، حرف «ف» از همکاری فراگیر، حرف «ا» از همکاری ادامه دار و حرف «د» از همکاری دوجانبه‌ است.
انتهای پیام/