خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 25 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رضایت مندی شهروندان با پاسخگویی مدیران محقق می شود

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 تیر 1398 - 13:01
تبریز- معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: رضایت مندی شهروندان با پاسخگویی مدیران محقق می شود.
حقوق،شهروندي،رعايت،همايش،اجرايي،دستگاه،برنامه،فتح،شهروندان،م ...

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر فتح زاده صبح پنج شنبه در سمینار حقوق شهروندی در نظام اداری در تبریز گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بنا به فراخور وظایف سازمانی خود طرح ها و برنامه های مختلفی را در مورد آگاهی دهی به شهروندان در مورد حقوق شهروندی انجام داده است.
وی افزود: در سال ۹۷ در جهت آشنایی و تحقق اهداف منشور حقوق شهروندی برنامه ها و طرح های گوناگونی در بین ۶۳ هزار نفر از شهروندان اجراشده است و در این راستا با همکاری همه دستگاه های اجرایی استان و رابطین بحث ارزیابی و مولفه های سنجیده شده حقوق شهروندی را پیگیری می کنیم و در طی سال گذشته پنج همایش حقوق شهروندی در استان برگزار شده است.
فتح زاده با اشاره به چاپ و انتشار کتاب هایی با موضوع حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: در این زمینه با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری کتاب هایی در زمینه آگاهی و افزایش اطلاعات حقوق شهروندی منتشر شده است.
وی یکی از مهم ترین مباحث حقوق شهروندی را مربوط به رعایت حقوق جانبازان و معلولان دانست و ادامه داد: یکی از وظایف و رسالت های عظیم تمامی دستگاه های اجرایی کشور رعایت حقوق معلولان و جانبازان است و باید حقوق این افراد به خوبی رعایت شود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش های مختلف در طول سال خبرداد و افزود: این همایش ها با حضور اساتیدبرجسته برگزار شده و موضوع ارتقای سلامت اداری مورد توجه قرار می گیرد.
بحث پیشگیری از فساد اقتصادی و اصلاح فرایندها و تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی از دیگر موضوعاتی است که در این همایش ها مطرح شده و برآن تاکید می شود.
فتح زاده با اشاره به نارضایتی مردم از دستگاه های اجرایی تصریح کرد: باید بر روی اصلاح فرایندها تلاش و تمرکز بیشتری صورت گیرد تا مردم کمترین مراجعات را به نهادها و دستگاه های اجرایی داشته باشند و کیفیت خدمات بهتر شود و تقویت نظام آراستگی، پاسخگویی و مسوولیت پذیری کارکنان به افزایش رضایت مندی عموم شهروندان منجر شود.