مرسولات پستی را چگونه پیگیری کنیم؟
پیگیری مرسولات پستی از خدمات کاربردی شرکت ملی پست است که مشتریان با استفاده از این امکان می توانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله را اعم از تاریخ و ساعت پذیرش مرسوله از طرف پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیگیری مرسولات پستی از خدمات کاربردی شرکت ملی پست است که مشتریان با استفاده از این امکان میتوانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله را اعم از تاریخ و ساعت پذیرش مرسوله از طرف پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.
مهمترین ویژگی این خدمات نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله است.
اداره پست این امکان را به مشتریان خود میدهد که اطلاعات محمولهشان را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری کنند.
سیستم رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود خواهد داد و شما میتوانید مکان محمولهتان را مشاهده و بفهمید چه زمانی به دستتان میرسد.
وقتی بسته پستی را تحویل پست میدهید، یک شماره مشخص به نام شماره بارکد دریافت میکنید.
این شماره 20 یا 24 رقمی در قالب یک رسید به شما داده میشود.
تفاوتی نمیکند که نوع بسته شما چه باشد، تنها نکته این است که این شماره مختص مرسولاتی است که به صورت سفارشی، پیشتاز و ویژه ارسال میشوند.
حال، شما بسته پستی خودتان را ارسال کردهاید و یک شماره در اختیار دارید.
این کد و شناسه در رسید پستی با عنوان شناسه قبض موجود است.
مرحله بعد مراجعه به سایتی است که شرکت پست برای پیگیری مرسولات پستی در نظر گرفته است.
با وارد کردن آدرس https://tracking.post.ir وارد وبسایت مربوطه میشوید.
در صفحهای که پیش روی شما باز میشود، بخشی برای وارد کردن شماره مرسوله وجود دارد.
شماره مرسوله همان شماره بارکد است که هنگام پست کردن بسته خود، دریافت کردهاید.
کافی است آن را وارد کنید و روی علامت جستوجوی زرد رنگ کلیک کنید تا از آخرین وضعیت و جزئیات ارسال بسته خودتان مطلع شوید.
انتهای پیام/