خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 20 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نقطه قوت سازمان تبلیغات اسلامی «مردمی سازی» تبلیغ دین است

مهر | استان‌ها | شنبه، 01 تیر 1398 - 11:24
تهران- یک کارشناس تبلیغی و دینی استان تهران ضمن پر اهمیت خواندن رسالت تبلیغ در جنگ نرم، «مردمی سازی» تبلیغات دینی را از نقاط قوت سازمان تبلیغات اسلامی می داند.
اسلامي،سازمان،تبليغات،انقلاب،فرهنگي،تبليغي،انقلابي،نقش،جامعه ...

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- وحید محمدی یکتا: اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است، و امروز بعد از ۳۸ سال از تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی نقش این سازمان در نظام اسلامی بیشتر دیده می‌شود و بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشن بینانه و ژرف نگرانه با هدف تبلیغ و عرضه‌ی اندیشه تابناک اسلام ناب محمدی به جامعه انقلابی به ویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت، شکل گرفت.
برای بررسی نقش این سازمان و نیز اهمیت تبلیغ به گفتگو با حجت الاسلام علی کنگرلو از کارشناسان و فعالان مذهبی و تبلیغی استان تهران و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری نشسته و از وی پرسیدیم:
* به عقیده شما سازمان تبلیغات اسلامی در این مدت توانسته به رسالت خود عمل کند و آیا ضرورت وجود چنین سازمان تبلیغاتی در شرایط کنونی احساس می‌شود یا خیر؟
این سازمان به حمدالله طی حدود چهار دهه اخیر منشأ خدمات و برکاتی بوده است و امروز ضرورت وجودی آن نه تنها کاهش نیافته بلکه ضریبی فزاینده یافته است، تبیین و عرضه فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها به گونه‌ای که بر جان و دل مخاطب آن بنشیند و وجود آنان را از کوثر دین سیراب نماید رسالت بسیار مهم این سازمان است.
* نقش سازمان تبلیغات اسلامی در جنگ نرم دشمنان چیست؟
رسالت این سازمان رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور است، دشمنانی که نه امروز بلکه از چند دهه پیش هویت و شخصیت و باور و رفتار و سبک زندگی اسلامی-ایرانی مردم خصوصاً جوانان را هدف قرار داده و با شیوه‌ها و ابزارهای متکی به فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌های اعم از هنر و سینما و فضای مجازی و غیره در صدد تهی کردن انقلاب از عقبه‌ی دینی و ایمانی و مردمی آن هستند.
در واقع مأموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام ناب و مهندسی زیست بوم فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی به منظور تقویت اراده ملی برای مبارزه تمدنی بوده، که لازمه آن همکاری و همراهی تمام فعالان فرهنگی و دستگاه‌های گوناگون است.
* در خصوص مهندسی زیست بوم فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی بیشتر توضیح دهید.
تبیین صحیح الهام بخش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با تمرکز بر ایجاد خود آگاهی و شناخت ظرفیت‌ها و آسیب‌های کشور و نیز تقویت اراده جمعی برای مبارزه تمدنی از طریق ایجاد امید در جامعه انقلابی و قطع امید از دشمنان انقلاب حاصل می‌شود که لازمه آن سپردن امور کشور به جوانان حزب اللهی و گسترش روحیه جهادی است، یکی از وجوه مهندسی زیست بوم فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی است.
* به عقیده شما نقطه قوت سازمان تبلیغات اسلامی در مسیر تبلیغات دینی چیست؟
نقطه قوت این سازمان مردمی سازی تبلیغ دین است، که با توجه به نقش مردم در تبیین و ترویج اسلام ناب به عنوان راهبرد اصلی سازمان در دستور کار قرار گرفته است و می‌تواند مردم سالاری فرهنگی را در جامعه انقلابی ما محقق کند.
حضور نخبگان، فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و نیز فرهنگیان مؤمن و انقلابی در کنار جامعه مبلغان طلاب، روحانیون، مداحان، مسئولان هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، مؤسسات قرآنی، و انجمن‌های اسلامی سرمایه‌ای ارزشمند است و بدین منظور سازمان تبلیغات اسلامی خود را موظف به فراخوان و سازماندهی همه دغدغه مندان ترویج فکر انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی می‌داند.
* برنامه‌های جدید این سازمان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
برنامه‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی و پیرو آن ادارات کل و نیز شهرستان‌ها در سال جاری «مسجد محله محور» و «محله مسجد محور» به عنوان یکی از راهبردهایاصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.
این مهم در ساماندهی فرهنگی جامعه و مهندسی عمیق حوائج فکری و اجتماعی کشور اهمیت فراوان دارد، که لازم است همگان در تحقق آن ایفای نقش کنند.
جوان گرایی و اعتنا به جوانان حزب اللهی توانمند، خوش‌فکر و مخلص برای پذیرش مسئولیت‌های خطیر فرهنگی و اجتماعی کشور، از اولویت‌های مورد انتظار رهبر معظم انقلاب است که سازمان با جدیت و درایت، درصدد تحقق آن است.