خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجرای پروژه مهر بانشاط در ۶۶ مدرسه استثنایی و مرکز جامع کردستان

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 11 شهریور 1403 - 11:41
سنندج_رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: پروژه مهر با شعار همه با هم یک‌صدا مدرسه قوی، ایران قوی در ۴۴ مدرسه استثنایی و ۲۲ مرکز جامع سنجش استان در حال اجرا است.
مدارس،مهر،پروژه،آموزشي،ساماندهي،پرورش،آموزش،استثنايي،مطلوب،ن ...

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پروژه مهر یکی از برنامه‌های مهم در فعالیت‌های آموزش و پرورش است، اظهار کرد: پروژه مهر طرحی ملی و راهبردی است که هر ساله در تابستان به منظور آماده سازی مدارس و تمهید بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی برای اجرا به مدارس ابلاغ می‌شود.
محمدی پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: پروژه مهر با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی‌های معلمان، ساماندهی مطلوب و توانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی جهت ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی و سنجش نوآموزان در حال اجرا است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کار آمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی برای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس نقش محوری در جلب مشارکت سایر ارگان‌ها برای همکاری بیشتر با مدارس و اجرای بهتر پروژه مهر در حوزه‌های مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
وی با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی و کارگاهی، عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل چالش‌های مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.
پروژه مهر اقدامی در شناسایی مشکلات فضاهای آموزشی است
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: توجه به نقاط قوت و تجارب سال‌های گذشته و نیازهای نوین نظام تعلیم و تربیت، قدرت تصمیم گیری و تقویت روحیه مشارکت‌جویی در پویایی مدارس و ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان بسیار مورد تاکید است.
محمدی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز فضای بیرونی و داخلی مدارس، تبلیغ، اطلاع رسانی، نظارت و ارزیابی برای اجرای بهتر پروژه مهر آغاز شده است، یادآور شد: هدفمندی و احساس مسئولیت مهری با نشاط را در مدارس استثنایی رقم خواهد زد.
وی اظهار داشت: کارگروه‌های مختلف باید با تمهید سازوکارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس نظارت داشته و با بهره‌گیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.
در همین راستا کارگروه پروژه مهر در آموزش و پرورش استثنایی کردستان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۹ کارگروه: برنامه ریزی، ساماندهی و بهسازی منابع، نیرو و تجهیزات، کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی، اطلاع رسانی، احراز صلاحیت، نظارت و ارزیابی، مردمی سازی و انتخاب و انتصاب مدیران مدارس کار خود را آغاز کرده است.