سنجش دانشآموزان از گلوگاههای کیفیت بخشی به امر آموزش است
سنندج_رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت:برنامه سنجش یکی از گلوگاههای کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش است و میتواند به رشد آن کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی، ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری «کارگاه پایش تخصصی مداخله اثربخش در اختلالات یادگیری» که با حضور ۸۰ نفر از مربیان مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی استان در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کیفیت بخشی ازچالشهای اصلی آموزش وپرورش است و این مقوله میتواند در ماندگاری امر آموزش و پرورش در عصر توسعه یافتگی مؤثر باشد.
وی بیان کرد: «کیفیت» در آموزش و پرورش دارای معیار و ملاک خاص خود است، افزود: باید این مهم با شرایط روز منطبق باشد.
محمدی خواستار به روز بودن دانش معلمان شد و گفت: معلم باید رسالت خود را بر مبنای به روز رسانی دانش و علم خود انجام دهد و مطابق با عصر جدید پیش برود چرا که اطلاعات سطحی و موقتی نمیتواند در رسیدن به نتیجه مطلوب مؤثر باشد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: برنامه سنجش یکی از گلوگاههای کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش است و میتواند به رشد آن کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: هر ساله تعداد زیادی از دانشآموزان ابتدایی مورد سنجش قرار میگیرند و خدمات آموزشی و توانبخشی به آنها ارائه میشود.
وی غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز را از فعالیتهای حوزه سنجش دانست و گفت: این موارد در مراکز جامع سنجش مورد توجه قرار میگیرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: براساس رویکرد جدید، سنجش در طول سال تحصیلی و در پایگاههای جامع سنجش انجام میشود و نیم درصد از نوآموزانی که به مراکز جامع سنجش مراجعه میکنند به تحصیل در مدارس استثنایی معرفی میشوند.
محمدی گفت: هدف برنامه سنجش معرفی دانشآموزان استثنایی نیست بلکه غربالگری جامعه کودکان ورود به مدرسه در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، روانی، عاطفی و مهمتر از همه سنجش آمادگی تحصیلی آنان است.