تعیین تکلیف اوراق راکد ادارات و دستگاههای اجرایی استان همدان
همدان - معاون استاندار همدان بر تعیین تکلیف اوراق راکد ادارات و دستگاه های اجرایی استان همدان تاکید کرد و گفت: مدارک مربوط به شهرستان ملایر مورد بررسی قرار میگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله ولدی پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی با مدیر مرکز اسناد همدان با قدردانی از فعالیتهای تأثیرگذار مرکز اسناد همدان در راستای جمع آوری، حفظ و اطلاع رسانی اسناد با ارزش تاریخی، این مرکز را درخور بهترین امکانات و حمایتها دانست.
وی افزود: مرکز اسناد منطقه غرب کشور در همدان افتخاری برای مردم استان همدان و فرصت ارزشمندی برای دانشجویان و محققان به ویژه تاریخ پژوهان ملایری است و باید از بالاترین سطح حمایتهای مادی و معنوی مسئولین و دستگاههای اجرایی برخوردار باشد.
ولدی با بیان اینکه خدمات این مرکز به همه ادارات و نهادها و همه قشرهای مردم مرتبط است و بسیاری از ثمرات مفید فعالیت کارکنان آن در حال حاضر، در سالهای بعد مشاهده و درک خواهد شد، گفت: گستردگی حوزه فعالیت این مرکز و تحت پوشش داشتن استانهای بزرگ و تاریخ ساز غرب کشور و شهرستانهای فرهنگی و تاریخی استان از حساسیتهای آن است.
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با اعلام آمادگی برای همکاری در برگزاری برنامههای فرهنگی و نمایشگاهی و تعیین تکلیف اوراق راکد ادارات و دستگاههای اجرایی استان همدان افزود: باید با هماهنگی دانشگاههای شهرستان و مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی بیش از پیش اسناد و مدارک مربوط به شهرستان ملایر مورد بررسی قرار گرفته و در قالب کتاب و مقالات علمی منتشر و معرفی شوند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اسناد قدیمی شناسنامه و هویت یک ملت است، بیان داشت: باید از این اسناد حفاظت خوبی صورت پذیرد تا به آیندگان به درستی منتقل شود.
ولدی افزود: شهرستان ملایر تاریخی طولانی دارد و اسناد فراوان نیز از این تاریخ وجود دارد که باید حفظ و نگهداری شوند و با پیشرفتهای علمی که در این حوزه وجود دارد نباید سند و یا اوراق هویتی قدیمی از بین برود.
وی ادامه داد: اسناد و اوراق قدیمی وجود دارد که در دست برخی افراد و یا سازمانها است که میتوانند آنها را به مرکز اسناد و کتابخانه ها هدیه دهند و تاریخ را به آیندگان انتقال دهند.