خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 09 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

20 پیگیری نافرجام با ایرانسل/ کسی پاسخگو نیست!

فارس | استان‌ها | سه شنبه، 28 خرداد 1398 - 20:05
20 پیگیری نافرجام برای تعمیر کالای فروخته‌شده از سوی شرکت ایرانسل نشان می‌دهد، که کسی در این شرکت پاسخگوی مشترکان نیست و پشتیبانی مؤثری وجود ندارد.
ايرانسل،پيگيري،تماس،شركت،سمنان،مودم،تعمير،روز،تهران،نمايندگي ...

20 پیگیری نافرجام برای تعمیر کالای فروخته‌شده از سوی شرکت ایرانسل نشان می‌دهد، که کسی در این شرکت پاسخگوی مشترکان نیست و پشتیبانی مؤثری وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «چرا ایرانسل در سمنان خدمات نمی‌دهد؟» از مسؤولان پرسیده‌اند که چرا نظارتی بر شرکت ایرانسل ندارند.
در این سوژه آمده است: «چرا ایرانسل در سمنان خدمات نمی‌دهد؛ یک مودم جیبی ایرانسل رو خریدم، مشکل‌دار و خراب شده و یک ماهه نمایندگی ایرانسل در استان سمنان هنوز اون رو درست نکرده و میگه قطعه نداریم، بردار ببر هر جا میتونی درست کن.
یعنی فقط باید بفروشن، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نداره ایرانسل؟»؛ خبرگزاری فارس این مسأله را پیگیری کرده است.
پیگیری اول: تماس با ایرانسل؛ ناموفق!
بررسی گلایه‌های مردم در ارتباط با خدمات‌رسانی شرکت ایرانسل در سمنان نشان می‌دهد که این شرکت هیچ سازوکار مشخصی در پاسخگویی به مشترکان و خریداران محصولاتش ندارد.
در ارتباط با سوژه موردنظر مخاطب گرامی خبرگزاری فارس، بنا بر مستندات موجود، نخستین پیگیری در روز 21 فروردین‌ماه امسال صورت گرفته و مشکل پشتیبانی مودم ایرانسل خریداری‌شده به اطلاع کارشناس مربوطه رسانده شده؛ اما تا امروز هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته است.
پیگیری دوم: حضور در نمایندگی ایرانسل؛ ناموفق!
پس از بی‌نتیجه ماندن پیگیری تلفنی با شرکت ایرانسل برای رفع مشکل مخاطب فارس، او این بار در روز 24 فروردین‌ماه به یکی از مراکز خدمات ارتباطی ایرانسل در محدوده خیابان ولی‌عصر (عج) سمنان- روبه‌روی مدرسه بعثت مراجعه می‌کند.
کارشناس مربوطه در نمایندگی پس از دریافت توضیحات لازم و درخواست مشترک، می‌گوید کاری از دستش برنمی‌آید و باید مشکل را با نماینده استان سمنان پیگیری کند؛ البته شماره تماس دیگری از شرکت ایرانسل در تهران ارائه می‌دهد تا از آن طریق هم پیگیری‌ها ادامه یابد.
پیگیری سوم: تماس با ایرانسل؛ ناموفق!
مخاطب فارس؛ پس از دریافت شماره جدید از شرکت ایرانسل در تهران، در روز 25 فروردین‌ماه با آن تماس می‌گیرد و مسأله را مطرح می‌کند.
اپراتور ایرانسل از پشت تلفن می‌گوید باید مودم خریداری‌شده را به نمایندگی استانی این شرکت در سمنان تحویل دهد و پیگیر ماجرا باشد و به‌صورت تلفنی نمی‌تواند کاری انجام دهد.
پیگیری چهارم: حضور در نمایندگی استانی ایرانسل؛ ناموفق!
پس از راهنمایی اپراتور مرکزی ایرانسل، مودم دارای اشکال فنی در روز 27 فروردین‌ماه امسال به نماینده حقوقی شرکت ایرانسل در استان سمنان تحویل می‌شود تا پیگیری‌های لازم برای تعمیر آن انجام شود.
این مراجعه به‌صورت حضوری صورت می‌گیرد و شخص نماینده 54003 ایرانسل در سمنان، مودم را تحویل می‌گیرد تا نسبت به تعمیر آن اقدام شود.
پیگیری پنجم: کارشناس فنی نیست؛ تلاش‌ها باز هم ناموفق!
پس از چندین مرحله تماس تلفنی با نمایندگی مربوطه برای پیگیری سرانجام مودم تحویل‌شده و دریافت پاسخ‌های غیرمنطقی، صاحب موردم برای بار دوم در روز دوم اردیبهشت‌ماه به نمایندگی ایرانسل در استان سمنان مراجعه می‌کند تا ماجرا را پیگیر شود.
پس از مدتی معطلی، اعلام می‌شود که کارشناس فنی شرکت این روزها نیست و باید منتظر بمانید تا خودمان با شما تماس بگیریم.
پیگیری ششم: فقط حضوری جواب می‌دهیم؛ تلاش‌ها کماکان ناموفق!
6 روز پس از مراجعه دوم، در روز هشتم اردیبهشت‌ماه، مشترک ایرانسل برای پیگیری سرانجام مودم تحویلی با نمایندگی ایرانسل در استان سمنان تماس می‌گیرد.
پس از 20 دقیقه معطلی برای پاسخگویی مسؤول مربوطه، گفته می‌شود تلفنی نمی‌توانیم پاسخگوی شما باشیم و شرکت ایرانسل پاسخگویی تلفنی در استان سمنان ندارد و همه امور به‌صورت حضوری انجام می‌شود؛ بیایید و کارتان را پیگیری کنید.
پیگیری هفتم: باز هم حضور و باز هم تلاش ناموفق!
در پی تماس قبلی، در روز دهم اردیبهشت‌ماه، مشترک مورد نظر به‌صورت حضور برای بار چندم در نمایندگی ایرانسل حضور می‌یابد.
مسؤول مربوطه می‌گوید به تهران درخواست قطعه ارائه داده‌ایم؛ اما چون تحریم هستیم، هنوز به دست ما نرسیده است و تهران هم پاسخ درستی به درخواست‌هایمان نمی‌دهد؛ باید همچنان منتظر بمانید، خودمان با شما تماس می‌گیریم.
پیگیری هشتم: تماس با ایرانسل و ثبت شکایت
پس از چندین روز تلاش ناموفق و پیگیری بی‌سرانجام، مشترک ایرانسل تصمیم می‌گیرد بار دیگر با شرکت ایرانسل در تهران تماس بگیرد و این‌بار شکایتی را مبنی بر عدم خدمات‌رسانی مناسب از سوی این شرکت مطرح کند.
تماس برقرار شده و به بخش تنظیم و تکمیل فرم‌های شکایت ارجاع داده می‌شود؛ به‌هرحال، پس از مدتی شکایت موردنظر ثبت می‌شود.
پیگیری نهم: تماس از ایرانسل و قول پیگیری
یکی دو روز پس از ثبت شکایت مشترک ایرانسل در سامانه مورد نظر، اپراتوری از تهران تماس می‌گیرد و ضمن دریافت توضیحات تکمیلی، قول می‌دهد در اولین فرصت از نماینده استانی ایرانسل در سمنان توضیح بخواهد و مشکل را بررسی کند.
پیگیری دهم: ارسال مودم به تهران
اپراتور پیگیری شکایات ایرانسل، پس از گفت‌وگوهای قبلی و پیگیری موضوع، در تماسی اعلام می‌کند که نمایندگی استان سمنان از تعمیر مودم تحویلی عاجز است و این دستگاه برای تعمیر به تهران ارسال می‌شود تا تعمیر شود.
پیگیری یازدهم: تماس با شماره ایرانسل
پس از چندین روز، مخاطب فارس دوباره با شماره ارائه‌شده از سوی اپراتور پیگیری شکایات تماس می‌گیرد و او همچنان وعده پیگیری می‌دهد.
پیگیری دوازدهم: تماس مجدد با ایرانسل
تماس‌ها برای به سرانجام رساندن تعمیر مودم تحویلی با همان پاسخ‌های قبلی همچنان ادامه می‌یابد.
پیگیری سیزدهم: باز هم تماس
چند روزی بی‌خبری از نتایج پیگیری‌های شرکت ایرانسل، مشترک مربوطه را وادار می‌سازد باز هم در تماسی ماجرا را پیگیر شود و همچنان پاسخ می‌گیرد که در حال پیگیری موضوع هستیم و باید صبر پیشه کنید.
پیگیری چهاردهم: تماس از تهران
این بار فردی به نام آقای «کریمی» از شرکت ایرانسل با مشترک موردنظر تماس می‌گیرد و خود را از کارشناسان فروش شرکت معرفی می‌کند و می‌گوید مسأله در دست پیگیری است و نتیجه را به‌زودی اعلام خواهد کرد.
پیگیری پانزدهم: تماس از سمنان
چند روز بعد، تماس‌ها با آقای کریمی در شرکت ایرانسل برقرار می‌شود؛ اما در روند پاسخ‌ها نتیجه جدیدی به دست نمی‌آید.
پیگیری شانزدهم: حضور مجدد در نمایندگی سمنان
اوایل خردادماه امسال، مخاطب ایرانسل مانده و حیران از نوع پیگیری شرکت ایرانسل، برای دریافت مودم تحویلی خود و تعیین مراکز بیرون از شرکت ایرانسل برای تعمیر دستگاه، به نماینده حقوقی شرکت ایرانسل در استان سمنان مراجعه می‌کند.
فرد موردنظر با رفتار نه‌چندان مشتری‌مدارانه‌ای می‌گوید: شما که شکایت کرده‌اید؛ مودم را هم فرستاده‌ایم تهران؛ از همان جا پیگیری کنید؛ ما کاری نمی‌توانیم برایتان انجام دهیم.
پیگیری هفدهم: تماس مجدد با نماینده فروش ایرانسل
پس از بی‌نتیجه ماندن پیگیری حضوری با نمایندگی استانی ایرانسل، تماس و پیگیری با نماینده فروش ایرانسل در تهران ادامه می‌یابد و او همچنان از ارجاع مودم به کارشناسان فنی برای بررسی خبر می‌دهند.
پیگیری هجدهم: توضیحی جالب پس از 2 ماه!
این‌بار پیگیری‌ها به نقطه قابل قبولی می‌رسد؛ نماینده ایرانسل از تهران تماس می‌گیرد و بعد از دو ماه می‌گوید چون مدت زمان گارانتی مودم شما به پایان رسیده است، از این به بعد ما نمی‌توانیم خدماتی به شما ارائه دهیم و باید مودم را برای تعمیر به بیرون از نمایندگی‌های ایرانسل ببرید.
وقتی توضیح داده می‌شود که فوت وقت به علت تعلل‌های خودتان بوده است و حال چرا از تعمیر سر باز می‌زنید، می‌گویند به‌هرحال قانون ایرانسل است، موعد گارانتی گذشته است.
پیگیری نوزدهم: قبول تعمیر در ازای دریافت وجه
مشترک ایرانسل که از نوع برخورد این شرکت حیران و متعجب مانده و راهی جز قبول شرایط ندارد، این‌بار در تماس با نماینده فروش شرکت در تهران، قبول تعمیر در ازای دریافت وجه را درخواست می‌کند؛ اما باز هم سفارش به صبر می‌شود.
پیگیری بیستم؛ تیر آخر!
آخرین تماس دهه دوم خردادماه از سوی شرکت ایرانسل برقرار می‌شود و کارشناس مربوطه ناباورانه می‌گوید: «مودم شما قابل تعمیر نیست».
وقتی از دلیل این امر پرسش می‌شود، اپراتور ایرانسل پاسخ می‌دهد: کارشناسان فنی می‌گویند (پس از دو ماه و چند روز) که مودم آب خورده و سوخته است و نمی‌توان برای تعمیر آن کاری کرد.
مشترک ایرانسل که ناباورانه می‌داند نه آبی در کار بوده و نه دلیل توجیه‌پذیر است، فقط می‌خواهد تا مودم را به سمنان بازگردانند و عطای تعمیر را به لقایش می‌بخشد.
این ماجرا شاید برای شما هم اتفاق بیفتد
اما این ماجرا شاید برای شما هم اتفاق بیفتد؛ اینکه وقتی کالایی را می‌خواهید بخرید و در ازای هزینه‌ای بپردازید، فروشنده و شرکت موردنظر نظیر ایرانسل از انواع و اقسام پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها حرف بزنند و موقع خرابی دستگاه، هزاران بهانه بیاورند تا از زیر بار مسؤولیت شانه خانه کنند.
اما نقش سازمان تنظیم مقررات رادیویی، وزارت ارتباطات و شرکت ایرانسل واقعاً در پیگیری مشکلات مردم و وعده‌های داده شده برای نظارت و پشتیبانی از محصولات فروخته‌شده چیست؟
انتهای پیام/2249/م/