خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 05 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هواداران کاندیداها از موضع‌گیری ناآگاهانه خودداری کنند‌ - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:49
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از طرفداران کاندیداها خواست؛ از نازیباسازی چهره شهر پرهیز کرده و از موضع گیری ناآگاهانه علیه کاندیدها و نامزدها خودداری کنند.
رسانه،عمومي،اردبيل،اخبار،انتشار،آفاقي،نظام،دادستان،انقلاب،غي ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر یکشنبه در پنجمین نشست تخصصی چالش ها و فرصت ها ویژه انتخابات ریاست جمهوری در اردبیل اظهار کرد: نقش رسانه ها در موضوع افزایش مشارکت مردم و ایجاد فضای رقابتی انتخابات بسیار مهم است و ضرورت دارد فعالان رسانه در تامین امنیت روانی مردم و ارتقای آرامش جامعه تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: انتشار اخبار و گزارش ها باید منجر به افزایش مشارکت مردم شده و زمینه امیدواری را در جامعه فراهم کند و فعالان رسانه باید از انتشار اخبار یاس آلود و اعتمادسوز پرهیز کنند.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: تمام اقدامات رسانه ای باید منجر به افزایش اعتماد عمومی نسبت به نظام و حاکیمت شده و در کنار آن اصحاب رسانه مطالبه گری را نیز مورد توجه و اهتمام قرار دهند.
آفاقی تصریح کرد: ما در رصد فعالیت رسانه‌های شناسنامه‌دار و مجوزدار هیچ مشکلی نداریم اما برخی افراد در دل این رسانه ها سعی می کنند تا با انتشار اخبار مایوس کننده مردم را نسبت به نظام و مسئولان بدبین کنند.
وی رسانه ها را از انتشار اخبار غیرواقعی و بر پایه شنیده‌ها برحذر داشت و گفت: رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی نباید به مسایل و موضوعات قومیتی و یا طایفه‌گرایی دامن بزنند بلکه بهتر است موضوعات و مطالبی را منتشر کنند که به نفع مردم و نظام باشد.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: در بحث مطالبه‌گری نیز بهتر است مطالبات مطرح شده از سوی فعالان رسانه ای به نفع نظام و مردم باشد و از پرداختن به مسایل شخصی و خصوصی جلوگیری شود.
آفاقی با قدردانی از فعالیت مطلوب و موثر خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دارای مجوز قانونی گفت: ما به راحتی اخبار خروجی این رسانه ها را رصد می‌کنیم و تلاش آنها بر انتشار اخبار برمحور امیدآفرینی و تقویت ارکان نظام است.
وی از طرفداران کاندیداها خواست؛ از نازیباسازی چهره شهر پرهیز کرده و از موضع‌گیری ناآگاهانه علیه کاندیدها و نامزدها جلوگیری کنند.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: رسیدگی به تخلفات نامزدها صرفا در تهران انجام می شود ولی ما در قالب اکیپ های مشخص فعالیت رسانه ها را هم در فضای حقیقی و هم شبکه مجازی پیگیری می کنیم تا جلوی اقدامات غیرقانونی گرفته شود.
آفاقی افزود: خط قرمز ما حفظ آبروی افراد و شخصیت های مختلف است و در کنار آن مراقبت لازم را انجام می دهیم تا عده ای از اموال دولتی و عمومی به نفع کاندیدایی استفاده نکند.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه قضایی استان صندوقچه اسرار برای خبرنگاران هستند و ما سعی می کنیم با تعامل و ارتباط نزدیک به اصحاب رسانه و پیش بینی فعالیت‌های پیشگیرانه جلوی تخلفات احتمالی را در این عرصه بگیریم.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: اصحاب رسانه اگر در بحث مطالبه گری خواسته های مردم را به صورت منطقی و واقعی مورد توجه قرار دهند ما در کنار آنها هستیم وگرنه انتشار مطالب غیرواقعی جز تشویش اذهان عمومی نیست.
آفاقی در پایان به غیرواقعی بودن اکثر نظرسنجی ها و نتایج آن اشاره کرد و گفت: نباید این نظرسنجی ها منجر به تشویش اذهان جامعه و هدایت افکار عمومی به سوی کاندیدای خاص شود.